Bits and pieces...

Vissa dagar är typ tomma medan andra dagar är jag så oerhört effektiv. Jag typ hamnar i nåt "jobb-mood" och bara plöjer... Idag var en sån dag och det kändes sååå skönt!
 
Började med att ringa Folksam och kolla upp ett par siffror. Fortsatte sen att ringa änkans bank och fick tag på handläggaren som varit ledig. Detta medan jag åt frukost. Sen gjorde jag rent i Ragnars bur så jag kunde ta ut den påsen och dra fram sop-pellen inför soptömningen imorgon. När jag kom hem från förstanaden duschade jag båda hundarna grundligt och slängde sängkläderna i tvättmaskinen. Sen ringde jag till kundombudsmannen för den juristbyrå som änkan anlitat för att klaga på hanteringen av arvskiftet. Blev bra bemött, boupptecknaren har tydligen inte gjort fel, men felinformerat både änkan och mig om skiftet vilket man kan undra över 🤔 Hursomhelst bad ombudsmannen mig att maila en mailväxling mellan mig och juristen som visar på att det inte är jag och änkan som är tokiga, hen har faktiskt skrivit det hen sagt vilket ombudsmannen tog fasta på. Lokalkontorets chef är informerad och då juristen slutat kommer efterträdaren ta tag i ärendet med högsta prioritet när hen är tillbaka från sin ledighet. Helt sjukt att det går till så här! När jag ändå var i gasen ringde jag upp Klarna och ifrågasatte deras "få först, betala sen". Jag beställde en matta 18/10 som aldrig levererades, men pengar skulle Klarna ha även om köpet sattes på paus. När jag chattat med kundtjänst (2ggr, i nov och dec) har jag fått till svar att jag måste göra upp med leverantören så de kan skicka en annullering (el likn.) ... men företaget finns ju inte längre! Nu fick jag prata med nån återköpsavdelning och pengarna ska återbetalas inom kort 🙌🙌🙌
 
Så slängde jag i mig lunch, mailade Lyans bostadsrättsförening om att jag ramlat ur garage-kön (som jag anmälde mig till i september 2019) och tog vovvarna på en kort promenad innan jag åkte iväg till veterinären. Innan jag hann åka fick jag ett mail från Lyans bf om att jag satts in igen på min köplats. Fasiken vad man konstant måste vara observant! Helatiden!
 
 
Hos veterinären friskförklarades Rambo så att han i framtiden även kommer vara försäkrad för magproblem. Bamse som varit lite småhängig, kräkts av och till och varit lös i magen ett tag troddes lida av gastrit och hade ett något lågt T4...vilket inte behöver betyda något men kan vara indikationer på hypothyreos... har bokat tid för tandfix i februari, det kommer bli dyrt men vi har ju ingen dagisavgift längre så det löser sig... promenad vid Gorsingelund bort mot järnvägen, via apoteket för gastrit-medicin och hem 🏡 
 
Lugn kväll. Maken kom hem med nya element till bodarna, vi åt mangokycklingen 🥭 🐣 som var himlans god, i övrigt tv och stickning 🧶 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0