Natthamn 1: Stora Ramsö

Imorse gick maken upp typ sju. Jag vaknade av nåt ljud han åstadkom när han var inne i sovrummet och grejade. Så småningom blev det fart även på mig. Jag packade till mig och hundarna, diskade, tvättade en tandkrämsfläckad badrumsmatta. Till nästan sist gick jag ut med hundarna och njöt fågellivet.
 
Fågelungarna
tjattrar upprört, då ser jag
katten på stenen
 
(null)
 
Hackspetten sitter
tallens topp och släpper
grankottar på oss
 
(null)
 
Tranor på gärdet,
står länge och ser på dem
Ståtliga fåglar‼️
Vid tiotiden kom vi iväg 🕙 
 
(null)
(null)
 
Först tankade vi vatten och diesel och Strängnäs, sen blev nästa stopp Södertälje.
 
(null)
Klaffbron i Södertälje 
 
(null)
Här börjar jag jobba snart ❤️
 
(null)
(null)
HUR ska den komma under???
 
Efter slussningen plockade vi upp yngsta dottern med pojkvän. Vi stannade i Skanssundet, rastade hundar, fikade och fortsatte mot Landsort… men det blåste rätt jobbigt så vi tog natthamn i naturen: Stora Ramsö.
 
(null)
(null)
Jag tar första mås-vakten, sa Bamse
 
(null)
Skål 🥂 
 
(null)
Svärsonen badar, jag mumsar på ostbågar 🧀 
 
Ikväll har vi fått improvisera. Gasolen tog slut samtidigt som dottern börjat laga pasta carbonara 🍝 Det blev mackor med gott pålägg.
 
🍞 Life is good 🥪
 
(null)
Himlans mysiga sockor jag fick av väninnan i Västerås på bokreleasen/ utställningsinvigningen 🧦❤️
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0