Sista torsdan i juli

En mysig farmor-William-morgon. Synen när jag kom in i vardagsrummet och det såg ut som det haglat 😂😂🤣 … det var pärlsockret från en förpackning mandelkubb som mystiskt snöat över golvet. Det var kul att dammsuga tyckte William och jag tyckte det var kul att dammsuga med sällskap 😄

(null)
Frukost med William

Sent omsider kom jag iväg med Ragnar och hans prylar. Min äldsta och alla barnen ska ha hand om honom ett par veckor 🙏 Han blev varmt välkomnad ❤️

(null)

S lyckades sätta ihop den lite knepiga buren och barnen hjälpte mig att inreda den. Nova kom ihåg att Ragnar brukar gilla att bita i toarullar, så det blev några såna i inredningen 🦜 Och så bjöds det på smarrig paj, hemgjord med rabarber och hallon som barnen plockat från tomten 😋

(null)
(null)

Efter ett par timmar begav jag mig hemåt igen. En fantastisk himmel spelade upp sitt drama framför mig 💨 

Mogna sädesfält 

Högsommarvärmen dallrar

Molnen hopar sig 


(null)
(null)
(null)

Det regnade våldsamt en stund. Luften blev sval och klar. 

Maken hade kommit hem och gått ut med hundarna när jag anlände. Sonen plockade över hundburarna i min bil igen efter gårdagens utflykt till Lågarö. Mina gosedjur föll även detta barnbarn på läppen. Jag tog över leken när jag skickade in sonen för att lära sig filea egenfångad Lågarö-aborre av far.

(null)
Man kan tro… att han vill ut, men han vill att jag ska stänga in honom med all gosisar‼️     

(null)
Han ville att jag skulle krypa in i bakluckan med honom men jag är ju liiite för stor så jag valde baksätet

(null)
Svärdottern tog denna fina bild ❤️ på min enorma bak mm på Lågarö igår.

Sen blev det grillad lax och kulpotatis. 

(null)
Powenap på riktigt! Ett par minuter senare var det full action igen!

(null)
(null)
Tänk att jag glömt hur roligt såp/blås-bubblor är 🔵🟣🟢🟠🟡 och hur lätta de är att göra.

Ja, nu är denna torsdag snart tillända, men inte veckan.

Mörkret sänker sig
och värmen byts mot svalka
i julinatten

❤️ Take care out there ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0