En del nytt under solen 🌞

HÀrliga torsdag 
Promenad med en vÀn och 
middag pÄ bÄten
 
SÄ kan jag snabbast sammanfatta dagen med hjÀlp av haiku. Haiku har verkligen blivit en rolig grej i mitt liv just nu.

Efter morgonsysslorna Äkte jag ivÀg till E-tuna dÀr jag mötte upp en god vÀn för en hÀrlig promenad runt djurgÄrden. Vi avlutade med gofika pÄ hennes innergÄrd.
 
 
Strax efter tre Ă„kte jag hem med hundarna och fortsatte sjĂ€lv till VC. Jag försökte bestĂ€lla Terracortril för min öronvĂ€rk pĂ„ 1177 i helgen men de fordrade att en sköterska kollade mina öron dĂ„ jag fick ringa och boka tid i mĂ„ndags. Den fick jag idag och jag hade rĂ€tt, det var kraftiga eksem i hörselgĂ„ngarna sĂ„ jag fick medicinen jag bett om utskriven 💊 Åkte hem igen och gav hundarna middag, slĂ€ngde ner piroger och lite vatten i en kylvĂ€ska och drog ivĂ€g till bĂ„ten dĂ€r maken vĂ€ntade. 

 
Vi fick en fin kvÀll pÄ sjön. Jag avstod badet ikvÀll, men han hoppade i. 

Det var inte sĂ„ kallt som man kan tro. 18 grader! Men maken hade druckit BlĂ„-dĂ„re som innehĂ„ller ett syntetiskt triarylmetanfĂ€rgĂ€mne, briljantblĂ„tt FCF, som framstĂ€lls frĂ„n stenkolstjĂ€ra... dĂ€rav tungans fĂ€rg đŸ€ȘđŸ˜‚đŸ””
 
Middagen serverad. KylskĂ„pskalla piroger och ljummen Festis 😋 

HĂ„ller koll pĂ„ svanen 🩱 
 
Lite tv och stickning pĂ„ det ... đŸ§¶Â 
 
 
đŸ§¶ ... och "bajsmattan" blev klar‌ Och sĂ„ har jag skrivit under ett anstĂ€llningsavtal‌ Börjar nytt jobb i augusti. Grattis till mig đŸ„‚Â 
 

KvÀllspromenaderna Àr inga roliga historier just nu...
 
Myggorna suger!
Kliande bett överallt
Bits, surrar och stör
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0