Midsommarafton 2021

Det går oxå bra
med fest utan lövad stång
Midsommarafton
 
Vi hade inte tänkt göra nåt särskilt idag eftersom det skulle bli regn... men så kom grannarna över igår och deras väderapp visade på uppehåll 🤔 Vi bestämde oss för att deras väderapp var bättre än vår och kom överens om att i skulle äta midsommarlunch hos oss och midsommarmiddag hos dom. Det föll väl ut.
 
I förmiddags förberedde maken lunchen medan jag plockade och fixade. Varma mackor med brie, spenat och björnbär samt midsommartårta med champagnen maken fick när han fyllde 50 år till 🍾 Det blev jättegott!
 
Midsommartårta är ett måste, säger jag‼️
 
Mellan måltiderna satte jag mig med min nya obsession - pärlvirkning. Sån tillfredsställelse! I am an addict-personality‼️ Men så länge det håller sig till raggsockor och pärlvirkning må det vara hänt.
 
Pärla på pärla
Träs på den tunna tråden
Sen används virknål 🧶

Det blir inte så tokigt med röd vallmo på kiwigrön botten trots allt...🥝 Snyggt till solbrännan 😎
 
Kvällen hos grannarna blev perfekt den oxå. Förutom trevligt sällskap fick vi grillad lax och potatismos med mycket smör och grädde 😋
 
 
Vi gav upp strax efter tio när myggen inte längre brydde sig om vare sig myggoljor eller myggljus 🦟
 
Nu sitter maken och joxar med sin telefon... och pärlvirkningen ligger bara några centimeter bort... klockan är ju faktiskt inte ens midnatt... 🤩 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0