Djuriskt đŸŽđŸ„đŸ‘đŸ¶đŸŠœ

Det tog en stund att somna i den nya miljön, ny husbil och nya ljud i form av suckande och knackande vĂ€rmeverkspannor samt framrusande snabbtĂ„g. Men nĂ€r vĂ€l John Blund behagade infinna sig sov jag sĂ„ gott! Maken jobbade nĂ„n timme nĂ€r han vaknade före sju, medan jag lĂ„g och drog mig tills han kom tillbaka. Jag Ă€r ju ledig 👍
 
Efter frukost Äkte han till en arbetskompis för att hjÀlpa honom, jag tog hand om husbilsdiskberg no2, torkade ur skÄpen och stÀllde in gÄrdagens nydiskade disk i husbilen.
 
Du Àr trÄkig, mamma!

Puh! Klart ✅ 
 
Hundarna och jag gick lĂ„ngpromenad innan vi Ă„kte och hĂ€lsade pĂ„ bardomsvĂ€nnen som idag höll till i hĂ€sthagen. Conchita och Divo trĂ€nades i paddocken 🐎
 
 
JĂ€ttekul för en novis som mig att fĂ„ vara med och se hur man trĂ€nar en hĂ€st 🐎 
 
Vid mockningen passade jag pÄ att ta lite nÀrbilder, bÄde pÄ min vÀninnas fina hÀstar...
 

... men Ă€ven pĂ„ en annan fin kompis i hagen 🐎
 
 
De har en lagÄrd full med fÄr och smÄ kor pÄ gÄrden. DÀr tillbringade jag en god stund för djuriska studier.
 
 
De hade griskultingar inkl en bastard oxĂ„, men de var för lĂ„ngt in i lagĂ„r'n för att fastna pĂ„ bild đŸ·đŸ—Â 
 
Min barndomskompis hĂ€ngde med tillbaka till makens jobb för husbilsbeskĂ„dning och fika ☕ NĂ€r hon Ă„kt hem gick hundarna och jag lĂ„ngpromenad igen, sen slappade vi i husbilen med Ragnar till maken kom "hem" 🚎 
 
 
Maken hade med sig go-pizza frĂ„n pizzeria Dragon i Gnesta 🍕 
 
HĂ€rliga 1412 Vera 🍕😋
 
Vi hamnade i nĂ„n sorts paltkoma efter varsin halv jĂ€ttepizza och maken har snarkat sĂ„ gott đŸ˜ŽđŸ’€  Nu har vi varit ute pĂ„ sistanaden... 
 
Inte fulla milen, men nĂ€stan 👣

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0