Ostbågens dag 😋🧀 (Pontus pasta)

Helt otroligt! Maken skickade mig i säng halv åtta igårkväll  🕢 och imorse vaknade jag halv nio 🕣 Gick upp och duschade och kröp ner igen. Rambo kröp upp från fotänden och ville ligga på min arm. Så låg vi i över en timme medan jag gick igenom olika meddelanden i mobilen. 
 
 
Efter promenad och en prataitelefonochsticka-stund plockade jag fram symaskinen. Med avbrott för ännu en promenad satt jag och sydde fram till maken kom hem från jobbet, då var fyra av sonen och hans flickväns gardiner klara. En kvar till Williams rum.
 
 
När maken kom hem hade han köpt ägg så jag kunde baka kladdkaka 🥚 Kvällen har tillägnats ostbågen! Det är OSTBÅGENS DAG idag och det måste ju uppmärksammas!
 
Dagens italienska middag blev en pastarätt som jag kallar "Pontus pasta" efter den person jag fick receptet från.
2 sorters kryddiga korvar skärs i mindre bitar
Grön sparris
Röd lök
Röd paprika
Champinjoner
Detta steks ihop i olivolja och kokas sen med vitt vin, jag använder matlagningsvin.
Grädde och ev krydda om man tycker det behövs.
 
På riktigt! Ostbågen är underskattad som krydda och tillbehör till maten!
 
Kladdkakan fick svalna ute medan vi åt, sen fixade jag toppingen - smält mjölkchoklad och massor av ostbågar‼️

 
Det låter inget vidare men var oväntat gott. Klart mycket bättre än chokladpopcorn 🍿 

 
Lugn kväll vid Tvn. Stickorna har fått vila så fingrarna har kunnat ägna sig åt skålen med ostbågar 😋

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0