Samla vårtecken 🌱

Nu är tiden kommen 🌸🌱 Bakslagen ingår men det är naturen rustad för! Tussilagon blommar för fullt, fåglarna kvittrar och några trötta insekter har börjat visa sig.
 
 
Jag har ägnat mig åt att slöa idag. Pratade med en dotter en hel timme i telefon innan jag behagade kliva upp, men då tog jag ut hundarna på en gång. Klockan var mycket, solen sken, en salamander kilade kvickt över vägen medan en larv var betydligt långsammare och lät sig fotograferas 🐛 
 
Rostvinge
 
På vägen hem kom en liten fjäril flygande. Trodde det var en liten nässelfjäril men det var en helt annan sort 🦋 
 
Brun flickfjäril
 
Sen blev det brunch på altanen. Ris, köttfärssås och nyskördade groddar 🌱
 

Jag hade tänkt låta groddarna stå nåt dygn till men de hade växt sig ur burken och var hårt packade. Jag tyckte inte jag hade i så mycket frön, men denna blandning hade en enorm växtkraft 🌱
 
Grodd-Jonas groddblandning av mungbönor 🌱 Linser 🌱 Alfa-alfa 🌱 Rädisfrön 🌱 Broccolifrön 🌱
 
Låg i solstolen under en filt ett par timmar. Pratade med mor och en dotter medan solen fick värma ansiktet.
 

Hundarna turades om att sova på mig. Lagom till det var så pass varmt att Ragnar skulle få komma ut, kom molnen. Jag gick in en liten stund och gick sen ut med hundarna. Då kom regnet. Det doftade ljuvlig av vår ☔️ 

 
Boken hade kommit tillbaka från formgivaren för genomläsning. Läste igenom den en gång och noterade lite, gör om det igen imorgon. Lite telefonsamtal inför söndagens digitala årsmöte. Sen kom faktiskt maken hem! Honom har jag inte sett sen i måndags! Det blev uppvärmd mat från i förrgår då jag hade lagat italienska köttbullar i sås till oss och han fick jobba över. Och massor av groddar till det 🌱
 
 
Grattis till min dotter som fyller år idag ❤️

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0