Palmsöndagen 🌮

Fullmatad hĂ€rlig dag âŁïž Åkte hemifrĂ„n i full vinter, men nĂ€r jag kom hem ikvĂ€ll hade hĂ€lften av vĂ„ra 15 cm snö smĂ€lt undan och det kĂ€ndes som vĂ„r i luften!

(null)

Dagen började med en hĂ€rlig PalmsöndagsgudstjĂ€nst i Hovsjö. Jag Ă€lskar denna församling med dessa hĂ€rliga mĂ€nniskor. VĂ„r prĂ€st predikade med inlevelse, en sten frĂ„n rullstensĂ„sen i Nykvarn och palmblad. Evangeliet levandegjortâŁïž Efter ett hĂ€rligt kyrkkaffe dĂ€r folk gĂ€rna dröjer sig kvar hade jag ett besök, sen Ă„kte jag vidare.

(null)

NĂ€sta stop blev en hĂ€rlig eftermiddag hos sonen och hans familj. Son och sonson hade bakat en sockerkaka som sonsonen var omĂ„ttligt stolt överâŁïž Det blev nĂ„gra timmars snack och barnbarnsgos innan jag for vidare.

(null)

(null)

(null)
Första gĂ„ngen jag testade poke bowl. Det var inte sista gĂ„ngen 🍛

Jag svĂ€ngde av vid Mc och köpte en chokladshake, behövde socker, innan sista stoppet som blev knyppelkursen. Lika roligt som vanligt! Det knypplades kycklingar och Ă€gg, liljekonvaljer, vitsippor och i metall.

(null)

NĂ€r jag slutligen kom hem efter 13 timmars frĂ„nvaro kröp maken och jag ner i tunnan en stund. Otroligt hĂ€rligt att ljuset dröjer sig kvar och koltrasten sjunger nĂ€r klockan Ă€r halv nio pĂ„ kvĂ€llen 🕣 

(null)
Utsikten i badtunnan 

Hade en fin pratstund i telefon med en av döttrarna efter maken lagt sig 📞 Nu Ă€r vovvarna kissade och bloggen skriven âœïž Nu ska jag bara lista morgondagens Ă€ventyr innan jag kryper i koj 😃



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0