Båten

Ännu en tuff och rolig knypplardag. Har jobbat med båten och trodde väl aldrig att det skulle ta resten av dagen att bli klar med den, men jag har gjort annat oxå. Bland annat gått runt och tittat på de andra kurserna, pratat med olika föreningsrepresentanter, fotat smycken och pratat med smyckenas upphovsperson för att kunna skriva en artikel till föreningstidningen om dem, och så ringde jägarläraren och berättade om vad de gått igenom på den extrainsatta lektionen igår. Han är så genomsnäll! 

(null)
Båten - nätbotten (Mönster: Sam Jakobsson)

Dessutom åkte jag över till Vadstena camping och åt plankstek med vänner från Helsingborg efter lektionen. Jättetrevligt och jättegott 😋

(null)

(null)
Underbart ljus över Vättern ikväll

Kvällen har gått åt till att jaga parkering samt spola på de sista pinnarna till fåret och sätta upp den spetsen. Kom i intressant samspråk om ollonborrar, spets och elever med en slöjdlärare och fick till sist, kl 22.45, tag i en tillåten parkeringsplats och kunde släppa den mer tveksamma vid lektionssalen. Nu kan jag sova gott inatt. 

(null)
Ett rosa får på g 🐑 

Jag vet inte om jag ska plugga vapen och ammunition nu, eller om jag ska sova. Tenta på måndag, intensiv dag i knypplingens tecken imorgon… alla dessa val 😉 
💤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0