3 maj

Dagen blev lång och lite tröttsam. Ett dagslångt möte där vi vred och vände på ord. Jobbade ett par timmar på rummet oxå innan jag åkte hem. 

Igår fyllde mitt nästäldsta barnbarn tonåring = 13 år och jag ringde och grattade förstås. Ska dit på fredag och gratta henne och hennes småsyskon som fyller 9 och 6 år snart. Idag ringde jag pappa som fyllde år. Maj är en födelsedagsrik månad.

(null)
Thyra 13 och pappa 87 år

Igårkväll ringde min sonson, 3 år gammal, via FaceTime. Han ville säga godnatt till farmor och berätta att han inte fick bada. Han visade ett jätteplåster över hela magen. Han hade fått en kopp hett vatten över sig och fått åka till doktorn. Blir rörd över att få ta del av hans liv, att det är viktigt att få berätta för farmor att han inte får bada, vilket han älskar ❤️ 

Hade tänkt att sy ännu ett skedfodral ikväll men efter en söm hamnade framför Tvn med en ny disktrasa… så kan det oxå bli. Håller på med ett litet handarbetsrace med sånt jag lovat göra men som inte blivit av. Jag är liksom periodare. Ibland kan jag inte vara utan nåt i händerna och ibland sitter jag helst och glor, men nu ska jag snart hälsa på äldsta dottern och jag har lovat hennes kille att sy skedfodral till honom och hans fyra barn. De har fått varsin uppsättning silverskedar och behöver nåt att förvara dem i. Det tar varken nån lång tid eller är särskilt svårt, man ska bara komma till skott. Ikväll gjorde jag inte det, men jag har hjälpt min yngsta dotter att skriva ett bröllopstal vilket var roligt 👰‍♀️  

(null)
Ikväll njöt jag Estelles frestelse från gårdagens utflykt till Kakslottet 😋

Nu är jag ren, hundarna kissade och sängen lockande så godnatt på er 😘 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0