Hängig söndag

Sov länge. Ställde in knyppelkursen ikväll och sjukade mig till jobbet måndag och förmodligen tisdag oxå. 

Majsolen brände 
mitt ansikte rött, som en
augustikräfta 🦞

Somnade gott, trots en god natts sömn, i solstolen som maken dragit fram åt mig efter frukost. Knallröd i fejset. Satt en stund och studerade en åkersork. De bor i ett gräs- och mossbeväxt röse bakom Ragnars utevoljär och vi vet att de är uppe och tar sig ett mellanmål ur voljären då och då. Idag har den besökt oss flera gånger och när Bamse ser den jagar han efter den. Idag har jag sett hur den ställde sig på bakbenen på en sten och kikade in på altan, förmodligen för att se var Bamse höll hus. Men så tror jag att Bamse förstod att om han satt och bevakade den alltför nära så kom den inte upp. Till sist låg han flera meter från voljären och hade stenkoll på sorken, men när jag avledde Bamses uppmärksamhet så vips var sorken där igen. Jättespännande 🐀 

Ungefär vid samma tid som knyppelkursen skulle börjat kom två av mina elever med en jättevacker bägarranka. Jag försöker givetvis boka om kursen till om två veckor, men rankan var inköpt och de ville att jag skulle få njuta av den. Goa fina människor 💞

(null)

När de åkt körde grannen, som lånat traktor för vår skull, iväg med båten medan maken och jag körde efter i varsin bil. Vi lämnade min bil i båtklubben och fortsatte till båtrampen på andra sidan Strängnäs. Där fick vi i båten utan problem.

(null)
Nu åker vi hemifrån 🚜🛥 

(null)
Ut på stora vägen 

(null)
Över Strängnäsbron

(null)

(null)
Ner i vattnet 

(null)
Klart ✅ 

(null)
På väg från rampen till klubben

(null)
I vår båtklubb 💞

Det räckte för mig. Ipren, näsdroppar och en kväll i tv-fåtöljen har fått avrunda ✔️

🍃🌸🍃 Godnatt världen 🍃🌸🍃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0