Hängig tisdag

En klagande ton
Domherren friar
i moll


Har inga intentioner att klaga. Har kunnat sitta ute i solen och kunnat njuta djur och natur även idag. Räven jagade sork på gärdet, grönsnabbvingen vilade på de spirande liljekonvaljerna, domherren satt på fågelmataren och friade medan jag nu med egna ögon sett vem som vandaliserar vårt bi-hus i plommonträdet - föga förvånande var det hackspetten.

(null)

(null)

Har mest suttit och/eller sovit i solstolen. Så skönt med värmen, dock med lärdomen från i förrgår - med solskyddsfaktor. Borde ha pluggat lite gnagare och klövvilt men … ägnade mig åt vila och nån halvtimme åt makramé istället.

(null)
De bidde en fjäril 🦋 

Maken och jag listade ut hur vi kan titta på serier och film ikväll. Vi har ju haft fiber ett tag men inte brytt oss om hur det funkar. Somnade när tredje (?) avsnittet av en av mina favoriter, "Big Bang Theory" började💥 Lite snopen vaknade jag vid midnatt 🕛, tror när fjärde avsnittet började, men nu är hundarna kvällsrastade iaf 🐕🐕‍🦺


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0