Körsbärsblommorna i Hovsjö

Ibland behöver man gnälla och det gjorde jag igår. Tack för tålamodet och omtanken jag fått idag ❤️

Vaknade efter 9 timmar och petade i mig allergimedicin för att motverka onödigt svullna ögon 👀 När jag lämnat hundarna åkte jag direkt upp till Alla Helgons kyrka och jobbade i bilen tills det var dax att gå in på möte.

(null)

(null)

(null)
Alla Helgons kyrka i betong från 1962  har en virkad altarspets. Så snyggt till den grå stenen 👌

När vi var klara åkte jag vidare till Hovsjö för gudstjänst. Bra predikan som fastnade - den gode herden vs akta dig för vargen! Den gode herden är den som stannar med hjorden oavsett medan den lejde inte tar samma ansvar. Tar med mig mycket ur den. Likaså kyrkkaffet som vi intog under körsbärsblommrna i Hovsjö 🌸 Makalöst 🌸 Gott fika, blå himmel och vårvindar som fick blombladen att snöa över oss 🌸

(null)

(null)

(null)

(null)
Det blev ingen selfie med körsbärsblommor i Kungsan i år heller, men det här var nästan bättre 🌸👌

(null)
Maskros i betongen 🌼

(null)
Kyrkan på gräsrotsnivå 🌼

(null)
Vi har fått fasadflagga!

Inget mer att orda om, tror jag. Det har varit en bra dag. Slappar vid Tvn … ska kanske ta fram stickorna en stund 🧶 

🌸 Godnatt världen 🌼






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0