Målar-fredag

När kvällen nu är här har jag svårt att föreställa mig att vi vaknade i husbilen på en gårdsplan i ett regnigt Norberg. Maken släpade ut ovilliga hundar medan jag bäddade och fixade frukost. Sen åkte vi längs vackra Dalvägar via Västmanland hemåt. 

Hemma raskade jag på för att snabbt komma iväg till jobbet där jag lastade in mdf-skivor som maken sågat till pannåer med rätt mått för ikonmålarkursen, fortsatte sen ner till Royal India och åt lunch med kollegan. Det blev nio deltagare som kom på kursen. Ett par uteblev, nån oanmäld kom och dessa tre första timmar av helgens intensivkurs blev väldigt väldigt bra. Ser fram emot morgondagen.

Kontur på pannå

Målar äggtemperafärger

ovanpå


(null)St Ragnhild to be. Förlagan är en takmålning från Enångers gamla kyrka  så det kan nog inte kallas äkta ikon, men ikonbild? Ska kolla med läraren imorgon.


(null)Påbörjar min ägg-idé med biskop Cerula på engelskt rött


🥱 Trött 💤






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0