Målar-söndag

Sista dagen i denna intensiva ikonmålarhelg. Det har varit fantastiskt roligt och jag är helt uppfylld av hur bra allt blev, men jag är samtidigt kolossalt trött. 

Vi började dagen med ordinarie härlig högmässa och fortsatte måla efter kyrkkaffet.

Äntligen 
kunde vi ses
St Ragnhild och jag
 
(null)
Sankt Ragnhild 

(null)
Biskop Cerula

Klockan fyra hade vi plockat undan och var klara för vesper med ikonvälsignelse 🕓 Även den blev stämningsfull och så bra. Jag är så glad över hur väl jag och min kollega matchar varandra 💞

(null)

(null)

(null)

Som sagt, ikväll är jag både glad och trött. Glad över att Wallenbergarna räckte till både mig och maken ikväll oxå. Nu har han åkt till jobbet för att meka bil medan jag njutit kvällssolen och fåglarnas kvitter på altanen. Vi får se om jag orkar slå på Tvn, påbörja en ny stickning eller om jag bara sitter här och reflekterar en stund till… 🧶 

(null)
St Ragnhild och biskop Cerula (i luffarslöjds-äggkoppen) får bo mellan St Göran och den nyförlösta jungfru Maria tills vidare. St Ragnhild kommer förmodligen få bo hos mig på jobbet så småningom.

🎨 Godnatt världen 🖌


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0