Sunny sunday

Vaknade halv sju 🕡 och gick upp en timme senare 🕱 Maken kom hem frĂ„n jobbet halv nio 🕣 

Större delen av dagen har jag suttit ute i solen. JĂ€tteskönt 😎 LĂ„tit tankarna löpa, diktat haiku, gosat med djuren och fikat med maken.

BlÄmes i holken

Rödhaken under trappen

och havsörn i skyn


Sparvhök pÄ besök

En skugga i ögonvrĂ„n 

FjĂ€drar i vinden đŸȘ¶

 

(null)Havsörn 🩅


(null)Klia nacken, mamma, nacken đŸ„°


(null)
Gos-time de lux

(null)
Spanar havsörn och talgoxe

(null)
Spanar grannar

VĂ€rmde gĂ„rdagens köttfĂ€rssĂ„s till middag och Ă„kte ivĂ€g pĂ„ knyppling. KĂ€rt Ă„terseende fem veckor och tvĂ„ instĂ€llda kursgĂ„nger senare. Vi skojade om kösystem och det blev en bra kvĂ€ll dĂ€r alla verkade nöjda, och Ă€ven om flera velat ha lite mer tid med fröken var det ingen som klagade. Jag Ă€r övertygad om att alla kommer ha sina spĂ€nnande projekt klara till terminens slut, vilket jag ska försöka fördröja nĂ„got eftersom jag varit sĂ„ sjuk. Rosen, keltisk knut, pĂ„skĂ€gg, vitsippan, hjĂ€rterad och en duk med bladmandlar ur en gammal veckotidning ligger pĂ„ dynorna. Mina fantastiska elever ❀ Jag Ă€r sĂ„ stolt ❀

(null)
Gammal bild

Maken hade messat under kursen att han fĂ„tt Ă„ka till jobbet igen. Han har beredskap. PĂ„ vĂ€gen hem sĂ„g jag skenet över MĂ€laren och körde ner till lilla bĂ„thamnen, gick en stund pĂ„ bryggorna, njöt och "var nĂ€rvarande".

(null)
StrĂ€ngnĂ€sbron och domkyrkan 

(null)

(null)

(null)

Nu har jag tittat pĂ„ tv, sovit framför Tvn och gĂ„tt sistanaden. 

âžĄïž End of this week âŹ…ïž




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0