Växlande molnighet

(null)

Efter en vädermässigt härlig påskhelg går vi nu mot lite sämre väder. Blev kvar i sängen extra länge idag då jag hade ett givande telefonsamtal med en kollega och vän. Lustigt på ett sätt då en text jag lovat hen stod på dagens att-göra-lista. Inspirerad av samtalet satte jag mig och skrev efter alla ordinarie morgonsysslor. Det var riktigt roligt! Hoppas hen kan använda det ✍️ 

Innan jag satte mig att skriva var jag ute med hundar och fågel och kom in tvär-irriterad. Ragnar ryckte ideligen ett hårstrå i taget ur skalpen på mig och hundarna skällde sig blå då en grannhund mötte oss. De har aldrig gillat varandra och det är ömsesidigt, men när den andra matten fixar en extra twist på situationen och surt halvropar att "nä nu vänder jag" istället för att bara hålla in sin jycke och gå förbi… ja, Bamse fick stå still i kort koppel säkert sju minuter, fortfarande skällande, innan jag vansinnesskrek åt honom att hålla käften. Omoget. Oproffsigt. Korkat. Olikt undertecknad, men ibland rinner det över 😭
 
(null)
Lilla fina sura älskade gapiga hjärta 💙

När jag kom in stängde jag in mig i sovrummet och la mig på sängen… och laddade ner Spotify 😄 15 år efter alla andra människor laddar Guggelutt ner Spotify! Det ni! "Kris föder utveckling" eller vad det heter 🤣 Nu har Spotify gjort en spellista åt mig med bara avslappningsmusik. På riktigt gör det nåt med kroppen, den liksom kryper in genom uttorkade cellmembran och låter den törstiga cellkärnan lapa i sig långa läkande toner i lugnande harmonier …

Stärkt klev jag upp och skrev tre sidor om mitt liv i norra Botkyrka. Det blev, som sagt, riktigt roligt. Nästa hund/fågelpromenad blev mycket bättre.

(null)
Domherrarna besöker oss fortfarande

(null)
Katten måste vi förstås skälla på 🐈‍⬛ Som om den coolingen skulle bry sig om mina pitbull-wannabes 😤

(null)
Heeej ropade Ragnar när korpen flög över oss…

(null)
när rovfågeln kom strax efter kröp han in under min haka. Vilka instinkter  🦅 Det var knappt att jag såg nån skillnad, men Ragnar såg direkt 

(null)
Idag fick jag en riktigt fin bild på nässelfjärilen

(null)
Övervintrade lingon

Gjorde ren Ragnars bur, tömde soppåsarna och drog ut sop-pellen till vägen. Låg nån timme i den dalande solen och gick in lagom till maken kom. Efter middagen deklarerade vi och fyllde i ESTA.

(null)             

Tänkte titta lite på tv, sen blir det väl säng igen. Man går upp och man går och lägger sig…





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0