Vid dåligt väder

… får man hitta på nåt inne. Jag kände oxå att jag behövde vila lite efter den intensiva dagen igår och jag är så glad att jag uppmärksammat vikten av återhämtning. Det kan räcka med tre minuter på en parkbänk eller att lägga sig raklång fem minuter på sängen. Idioti att låta bli! Livet blir lättare och sysslor sköts effektivare istället för att man ska släpa sig fram i en känsla av gyttja.  

Jag har haft chansen att analysera mitt beteende när jag gör prioriteringslistor efter stresskolans förslag. Listorna är till för att lära sig uppskatta tidsåtgången för olika saker. Det är jättebra, verkligen. En stressgrej jag upptäckte hos mig själv idag är att jag "måste" avverka listan snabbt. Bra insikt, för det "måste" jag inte alls. Grejerna ska bli gjorda i den takt som funkar, annars får man ju aldrig kläm på tidsåtgången. 

Idag fick övningen bestå av lite "ickehunnen administration" på hemmaplan. Nu skrev jag upp uppskattad tidsåtgång oxå och summerade det. Aldrig i mitt tidigare liv har jag tänkt på att dessa smågrejer faktiskt tar timmar i anspråk! Att göra en tidsuppfattning gjorde att jag verkligen kunde göra varje uppgift i lugn och ro istället för att skynda till nästa. Oerhört viktigt att ta med mig till jobbet sen! Tiden var ju avsatt! En sak i taget! Ingen raketforskning i sig men AHA för mig 😄

(null)         

Övriga timmar av dagen har bestått i vovvenader, disk, matlagning, telefon och tv. Att leva tar sin tid!

(null)
(null)
Nya versionen av Ellas födelsetavla, med födelsedag, blev jag nöjd med 👍

(null)
Willes tavla har fått det saknade i:et 

Lagom till jag var klar kom maken hem. Han skurade ur badtunnan och tog ut hundarna medan jag lagade lufsa. Nu har vi tittat på tv, dinerat och jag har bokat en biljett (maken vägrade följa med) på konsert i juli. Jag tror det blir bra ändå 😉 

Nu ska vi ut och kvällsbada 💦 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0