Båtlogg 14: Mariehamn-Gräddö 🇦🇽🇸🇪

Vi gick upp i ottan eftersom lugnare väder förutspåddes på morgonkvisten. Maken tog hundarna, jag frukosten, sen hjälptes vi åt att "säkra" båten från fallande föremål. Klockan åtta finsk tid 🕗🇦🇽 klockan sju svensk tid 🕖🇸🇪 var vi tankade och klara för avfärd över Ålands hav. Vädret var lugnare än vi räknat med, ingen nämnvärd blåst, bara lite gammal sjö - dyningar - på Ålandssidan och mycket lugnare när vi kom över på svenska.

(null)
Vi lämnar Mariehamn och Åland för denna gång

(null)

(null)
Segelbåt vid horisonten 

(null)
Ovädret på ingång

(null)
Kärven

Vi hade tur och såg säl vid infarten till Gräddö 🦭 

(null)
En säl på hällen och fyra i vattnet

Vi anlände Gräddö ca 9.30 svensk tid (10.30 finsk tid). Klockan 11 hade vi ätit lunch och halva besättningen tog en tupplur, jag tog upp broderiet 😁

(null)

Dagen fortsatte i lugnt mak vid bryggan. Regnskur följde på regnskur så några direkta utflykter blev det inte. Maken och jag trotsade vädret och gick till Ica och köpte fikabröd. Blev lite nostalgisk för senast jag var där handlade jag med mamma. Det är 1,5 år sen de flyttade till Trosa. Tiden går.

(null)
Sa nån "fika"?

(null)
Jag vill oxå ha "fika"!

(null)
Mysigt i pappas tröja

Broderiet blev klart och jag fortsatte med babybyxorna.

(null)
Jag tänkte ha nån text oxå. Originalet säger "SMILE" men jag har bett om förslag i Facebookgruppen "Korsstygn 2.0" om nåt fyndigare 🪡 

(null)
🧶 
Nu hoppas vi på bättre väder imorgon 🌞 

(null)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0