Dag 233


(null)

Förra veckan tog jag fram min almanacka för att skriva in en lunchdate. Som jag berättat förut har min almanacka en ruta med visdomsord varje vecka. Förra veckans visdomsord träffade rätt och dem bär jag med mig in i denna vecka. Orden påminner mig om psalm 204:

Kornet har sin vila djupt i frusen jord, 
är ej dött, det väckes av ditt skaparord.
Kärlek från Gud, åt allting ger du liv.
Kärlek med ditt ljus kom, 
kom och hos oss förbliv. 

I livets lite mörkare tider är det skönt att påminna sig om att det finns bättre och att allt faktiskt går över. Kanske inte på det sätt man själv vill eller tänkt sig, men sett i backspegeln är livet som en vågrörelse, med toppar och dalar. Jag mår inte alls dåligt nu, men jag är väldigt fundersam. Fundersam över människors beteende och min del i det. Man säger ju att det inte är ens fel att två träter, vilket jag tror är sant, min uppgift är att se hur mitt beteende eller varande får andra att reagera. Därefter ta ett beslut om jag ska ändra min del i den mellanmänskliga interaktionen eller låta den andre få göra sin egen erfarenhet. Tyvärr är långt från alla människor vare sig medvetna eller intresserade, de vill bara gå ur striden som vinnare. Den vetskapen får jag bära…. eller lämna därhän, det är inte min börda att bära.

(null)

(null)

(null)

Idag har jag jobbat hemifrån. Fått mindre gjort än jag tänkt. Dels tog telefonsamtalen mer tid än jag räknat med, mailen likaså. Men jag fortsätter imorgon. Mitt på dan fick jag härligt lunchsällskap. Två kollegor från utbildningen. De vigdes 12/6 2005 i Strängnäs och jag i Stockholm 11/9. Det var verkligen superhärligt att bara få surra 🐝 Vi har bokat en ny lunchdate i höst 🍂 

(null)

Klockan 18,00 hade jag tid för blodgivning i Eskilstuna 🩸 Tror att det är nästsista gången. Hinner nog bara en gång till innan jag fyller 60 år och blodcentralen sätter stopp🩸

Efter denna bra-iga dag känns det som jag är på banan igen 💪

(null)

Tvn är tittad och hundarna är rastade. Stickorna fick vila ikväll 🧶 

Se ya tomorrow 👋 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0