Husbilslogg 1: Axmars Brygga 🚎💹

Intressant att stĂ€lla sig pĂ„ vĂ„gen imorse. PĂ„ tvĂ„ dagar har jag gĂ„tt ner 2 kg. Min kropps interaktion med mjöl ger vĂ€rk och svullnad, och i synnerhet under gĂ„rdagen har vĂ€tskan fullkomligt forsat ur mig. Det Ă€r en sĂ„n lĂ€ttnad! Är sĂ„ tacksam att resultatet kommer sĂ„ snabbt som det gör. Nu Ă€r min plan att fortsĂ€tta pĂ„ inslaget spĂ„r. Jag har gĂ„tt upp 10 kilo under denna helvetiska vĂ„r, men nu gĂ„r allt Ă„t rĂ€tt hĂ„ll sĂ„ jag kommer inte leva under en sĂ„n stor stress framöver, hoppas jag. Livet Ă€r livet och man vet inte vad som kommer att hĂ€nda, men nu Ă€r nu och vi ska inte oroa oss sĂ„ mycket för framtiden.

(null)
Akvarieprydnad

Mitt pĂ„ dan gav vi oss av med husbilen. Medan maken köpte nya kuddar i Enköping tog jag mig ett par majskakor med hamburgare jag stekte igĂ„r. Sen hĂ€nde detđŸ’„ I första kurvan flög kylskĂ„psdörren upp och ut for matlĂ„dorna. TvĂ„ mjölfria frukostar, fem hamburgare och tre lĂ„dor köttgryta Ă„t h-e. Glassplitter överallt. Maken stannade till sĂ„ fort det gick, sen fick jag torka och kasta đŸ§» TvĂ„ köttgrytor har vi kvar. Dagens husbilslĂ€rdomar Ă€r tvĂ„: Dubbelkolla alltid att kylen gĂ„tt igen ordentligt och framförallt: inga tunga matlĂ„dor i glas‌ Att stapla 3+2 tunga matlĂ„dor i glas pĂ„ samma hylla funkar bevisligen inte. Vi stannade i Uppsala och kompletterade det viktigaste.

VĂ„rt mĂ„l var Axmar Brygga och hĂ€r Ă€r vi nu. Vi har letat efter ett skeppsvrak och blivit uppĂ€tna av tusen ilskna mygg 🩟 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
HĂ€r ligger Engmanvraket, men inget var synligt ovan vattenytan. Även hĂ€r har det ju regnat galet sĂ„ trĂ€spĂ„ngarna lĂ„g delvis under vatten nĂ€r vi nĂ€rmade oss.

(null)

(null)
Babykantareller


 samt Ă€tit gott pĂ„ restaurangen 😋 Lite fĂ„r man vĂ€l ta igen nĂ€r fem middagar/luncher fulla av glassplitter gick i soptunnan đŸ—‘ïž 

(null)

(null)

(null)  

(null)

(null)
I vĂ€ggarna hade den blĂ„ och gröna sk berglagsstenen anvĂ€nts. Det Ă€r en slaggprodukt vid jĂ€rnmalmsframstĂ€llning. Idag anvĂ€nds den frĂ€mst vid smycketillverkning 💍 

(null)

(null)

(null)
Axmarsröra och vitlöksbröd 

(null)
Sommarlax med svamp och rostade rotsaker 

(null)
Varma hjortron med glass, grÀdde och flarn

Mycket mÀtta och nöjda lÀmnade vi restaurangen för att umgÄs med djuren i husbilen en stund.

Strax efter nio nattade vi Ragnar och gick kvĂ€llsnaden med Bamse och Rambo đŸŸ đŸŸ Vi gick ner till jĂ€rnbrukets ugnar


(null)

(null)


 masmÀstarens bostad


(null)


 bruksgatan med arbetarbostÀderna


(null)


 till engelska parken och lusthuset


(null)


 vĂ€l sĂ„ lĂ„ngt bort började det regna dĂ„ vi skyndade "hemĂ„t". Nu ska det visst regna hela natten ☔

(null)
Idag Ă€r det 41 Ă„r sen syrran som var nĂ€rmast mig i Ă„lder gick bort 💔

☔ Godnatt vĂ€rlden 🚎💹 


(null)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0