Husbilslogg 8: Vivstavarvstjärns camping 🚎💨

(null)

(null)
Hornö brygga 

Imorse gick jag in i servicestugan och diskade medan maken var ute med hundarna. Därefter körde vi upp till utsikten över Höga Kusten-bron och gjorde frukost.

(null)

(null)

(null)

(null)
Lika fascinerad varje gång. Det är mäktigt på nåt sätt…

Vi tänkte köra ner till Sandarne utanför Söderhamn idag, men efter att ha stannat vid den underligafigurensomresersigiskogennorromSundsvall och frågat vad det var, samt tagit en glass på Biltema, hamnade vi på Vivstavarvstjärns camping i Timrå istället.

(null)
Den heter Y:et  och är ett konstverk av Bengt Lindström. 3000 kg färg och 700 ton sprutbetong‼️

(null)

När vi parkerat tog vi en liten promenad runt tjärnen innan vi fikade, sen gick jag faktiskt och la mig en timme för jag sov urdåligt inatt. Det var skönt att vila, men jag blev inte direkt piggare. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Tillslut tog jag mig i kragen och föreslog ett dopp i tjärnen. Sagt och gjort och riktigt skönt var det💦

(null)

Lugn kväll vid husbilen. Maken både lagade mat och gick och handlade.

(null)
Smörstekt torskrygg 🐟 

Jag tog disken och fäste alla trådar i jungfrustjärt no2 samt påbörjade fenan 🧜🏼‍♀️

(null)

Nu har vi gått sistanaden 👣👣🐾🐾

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0