Dag 341

Haikun idag har några dagar på nacken. Det är en sån jag skrivit i förväg för att ha något om fantasin tryter. Det kan man säga att den gjort idag 😣

Vi strävar uppför

Kylan biter i kinden

Utsikten hänför


Sov under tre filtar inatt med en liten frusen hund på var sida om mig. Normalt har jag en filt men i vinter har jag haft två. Inatt snodde jag makens filt oxå eftersom han inte sov hemma. Vaknade på liiite bättre humör och liiite mindre värk. Det var liiite varmare både ute och inne…

(null)
Klockan går en timme fel och ska vara 6.21. Och den där lilla ledsna gubben har jag inte tänkt på förut ☹️ Tittade på de andra bilderna jag tagit på termometern och han var ledsen redan vid 17 grader. Undrar vad han vill ha för att bli glad igen? Kan tänka mig nån temp som jag oxå blir glad av  🙂

Förmiddagen tillbringade jag m fl på kontraktskonvent i Hölö. Vi fick frukost, en interaktiv julkrubbevisning och grötlunch 🥣 

(null)
(null)
(null)
(null)
Kul på jobbet! Här interagerar jag i julkrubban som en av de vise männen 👑 

(null)
Det hänger en trumma ovanför dörren till sakristian som jag inte tänkt på förut. Den är från 1719 och räddade Hölö från ryssen. Prästen fick kvinnor och barn att sätta hattar på stavar och så trummade de för glatta livet. Ryssen trodde att svenska militären hade övning och lät bli dem. Mycket annat blev bränt runt om i Mälaren, tex Södertälje, men Hölö klarade sig tack vare trumman 🥁 

(null)
Klart jag köpte en burk 🏺 

(null)
Julgott

Sorgegruppen blev inställd pga sjukdomar så jag lade mig i lunchrummets soffa och vilade rygg och ben som värkte nåt helt galet. Jobbade på telefonen till fikarasten 📞 Våra datorer funkar ännu inte efter cyberattacken mot svenska kyrkan. Då låg jag kvar och deltog i samtalet. Hämtade min beställda tårta på Änglagott och åkte tillbaka till jobbet en timme.

Körde via McDonalds och köpte nuggets som jag åt i bilen utanför lärarens hus i Hedlandet. Var på tok för tidig. Regnet (!) smattrade mot vindrutan! Men en kvart före halv sju gick jag upp och ringde på dörren.

(null)
Verkligen Änglagott 😇

Tårtan var fantastisk god. En grön White Lady med fjärilar i marsipan 🦋 Vi pratade lock-lampor och feromoner, livslängd, larver, ägg, kläckning och flygtid 🦋 och jag fick värktabletter av lärarens fru. Kunde varken sitta eller stå tillslut. Åkte vid nio 🕘 Snöfall och bara en minusgrad!

(null)

Nu har värktabletterna verkat något och maken har haft gasolbrännaren på hela kvällen. Imorgon ska han kolla upp ny luftvärmepump. Vår har ändå servat oss väl i 12 år så det kanske är dax att pensionera den. 

🎂 Godnatt världen 🦋


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0