Måndag hemma

Sov så himla gott inatt, men tyvärr hade jag glömt stänga av ljudet på min jobblur och den ringde kvart över sju! Jag masade mig upp och stängde av ljudet för idag hade jag satt upp arbetstid från kl 10.00 för att knapra lite på mina övertidstimmar. Sen har jag undrat över det faktum att vi har ett mobilnummer på samma lur som 08-numret som ringer igenom när man kodat bort sig. Ideligen när man sitter på möten ringer telefoner i folks väskor och fickor, för trots att man anger på 08-numret när man är tillbaka så vet folk i gemen inte om man ringer på 08 eller 070 om man sparat kontaktuppgifterna på samma ställe. Jag önskar att man skulle kunna stänga av 070 från samtal och enbart ha det för sms, för sms är himlans behändigt när folk vill ha påminnelse om tider och liknande, men det funkar inte. Detsamma gäller mailen. Nån gång har jag mailat arbetskamrater från min privata mail när jag jobbat hemifrån, det gör jag inte längre för jag får jobbmail på min privata mail och den läser jag inte ens varje dag. Det blir kaos när outlook sparar mailadresser automatiskt 🤯 Allt med tekniken är inte så fiffigt…

Tyvärr kunde jag inte somna om så jag gick upp och började dagen. Fyllde tvättmaskinen, gick ut med hundarna och gjorde rent hos Ragnar förutom de vanliga morgonrutinerna. SEN började jag jobba 📞✍️ 4 timmar blev det. Efter det har jag stickat och tittat på tv 🧶 

(null)

(null)
Den är så söt 😍 Den är lite stor men det växer hon i 🚜

Såg på Facebook att norrskenet var synligt härnere på våra breddgrader igår. Kollade min app och såg att vi hade chanser ikväll oxå.

(null)

När maken lagt sig tog jag ut hundarna och tog sen bilen ner till småbåtshamnen. För första gången i mitt liv såg jag norrskenet 👀 Superläckert och med rävens skall i bakgrunden blev upplevelsen helt magisk 🦊

(null)

(null)

(null)

(null)

Hade lite Messenger-kontakt med en granne så jag visste att hon stod på bollplanen några hundra meter hemifrån. Jag stannade till och pratade med henne en stund i den kolsvarta natten. Hennes iPhone tog jättefina bilder på det nu blekare norrskenet som utspelade sig framför oss. Började räkna baklänges och insåg att min iPhone är minst åtta år gammal. Jag hämtade ut den på pressbyrån i Högdalen när vi ff bodde i Hagsätra! Jag vill ha en ny telefon som han ta bilder med nightvision!

Hursomhelst är det kojdax nu. Tar sovmorgon imorgon för intervjun om prostitution som skulle ägt rum imorgonbitti är framflyttad pga sjukdom 🦠 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0