Näsdukar - röklin - paketet 🕊️

Vaknade flera gånger inatt och memorerade "näsdukar-röklin-paket, näsdukar-röklin-paket"… och jag kom ihåg näsdukar, röklin och presenten när jag åkte in till Strängnäs domkyrka på vigningsmässa 🕊️ Strängnäs stift fick välkomna två nya präster och två nya diakoner och jag hade fått hedersuppdraget att vara assistent till min f.d praktikant, Jonna. Jag har varit nervös i flera veckor, men idag har jag bara känt mig glad och sprallig, en bra ordning tycker jag 😄

(null)
Väntan 🕊️

(null)
Stiftsdiakon och assistenter

(null)
Bilden lånad från stiftets hemsida

(null)
Nyvigda

(null)
Sprall 🕊️ Ellies bild

(null)
Försökte hitta bilder på nätet från vigningen men de var givetvis koncentrerade på Birgitta Ed. Det går ju inte att fota så mycket när man är en del av ceremonin 😄

(null)
Bild från stiftets hemsida 

Efter vigningsmässan följde jag med på mottagning i Nykvarn. Fastnade i ett samtal om religionshistoria, om asar och vaner, vikingar och samer, indoeuropeiska influenser osv osv. Jättespännande! Nu är jag så sugen att kolla in kurser på universitetet 👩‍🎓 

(null)
Men alltså! Hur häftig servettvikning?

(null)
Herrgården

Kom hem vid halv fem, dråsade ner i fåtöljen och har knappt rört mig sen dess 🕟 Maken fick åka till jobbet halv fyra imorse, han kom hem igen strax efter jag åkte till domkyrkan och fick åka tillbaka till jobbet nån timme efter jag kom hem. Han blir kvar där, vovvarna har fått sistanaden och vi har krupit i koj. 

Är så nöjd 😄 
Är så trött 🥱 
Tack för en fantastisk helg 🙏 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0