Eftermiddag i Trosa

Jobbade på fm. Fick iväg allt som rörde ikonmålarkurserna vilket kändes perfekt i tid 👌 Såg ikväll att jag fått flera svar, men de sorterar jag imorgon. Efter lunch tog jag ledigt, åkte iväg och handlade lite åt föräldrarna, hämtade hundarna och åkte till Trosa. 

Vi har haft en mysig eftermiddag, vi har fixat lite, pysslat med Sune Tryggs pelargoner och hunnit prata en hel del.

(null)
Räven på Rävudden 🦊 

(null)

(null)

Tre vovvenader blev det, en i dagsljus. Då gick jag ner till Trosa havsbad och njöt av sol och vatten… och fyra sångsvanar 🦢🦢🦢🦢

Snöknarr under sko

Guldgata över vatten

och fyra svanar 🦢


(null)

Jag hade med mig några matlådor, ett bananbröd och en mango 🥭 Pappa berättar mellan varven om sin barndom i Kongo och jag vet att mango och bananer hör dit 🍌 Idag berättade han ett minne som smaken lockade fram, hur han och kompisen tävlade om att springa ut och plocka morgonens första mango 🥭 Det är alltid lika kul att höra om hans äventyr där. Och så bjöd han på sin Fars Dagschoklad. Mamma och jag lät oss väl smaka 😋

Vid halvåtta bröt jag upp, stannade till vid sopstationen och slängde lite och körde hem. 

Nu har vovvarna och jag gått en liten kvällssväng och tänker krypa ner bredvid maken 👣 🐾 🐾 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0