55 minuter!

Det var kolsvart när jag åkte till jobbet imorse och lika kolsvart när jag åkte hem. Men ändå, vi har fått 55 minuter mer dagsljus sen vintersolståndet 🌞 

Det blev en rolig och intensiv dag idag. Personalmöte på fm och sen iväg på lunch med en kollega i Salem. Kanske blir vi ännu en församling kring LT-klappen till jul i år 🤶🏼 

(null)
Indisk buffé 

Sen hämtade jag upp en deltagare på vägen till hantverksgruppen som blev kyppelintensiv idag. Tack och lov att jag har så bra medarbetare som tar så bra hand om dem som inte knypplar. Jag tror att vi blev 12 idag som virkade, stickade, fikade, pratade och knypplade, och kanske kommer det även att målas nästa gång 🎨🖌️ En knypplar i princip själv nu, men idag satte jag oxå igång två deltagare på dynorna jag knåpat ihop. Den ena har knypplat lite i höstas och kom igång bra medan den andre får fortsätta öva lite nästa gång. De första tillfällena som man korsar och vrider brukar orsaka kortslutning i hjärnan, men det lossnar tillslut. Tillsammans åstadkom de 1,5 kyckling medan vi diskuterade korsning, vridning, höger, knappnål, synål, vänster… och vad heter de olika djurens fötter och tår 👣🐾 Det är ett suveränt sätt att öva svenska på!

(null)
Visst blev den fin! Det blev ett väsksmycke 🐥

Jag körde hem en deltagare och fortsatte till hunddagis, och sen vidare för att hämta upp maken. Nu får dotterns bil stå på makens jobb tillsvidare och från imorgon kör han sin nya som har fått vila på uppfarten idag 🚙💨

(null)

Nej, nu blir det faktiskt säng-gång 🥱


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0