Årets första måndag

Månen lyser vit

Frosten gnistrar i gräset

Långt bort hörs räven


Igårkväll —> härlig kväll i tunnan. Två stjärnfall, månen klart lysande i sin färd från halvmåne mot fullmåne, mars syns tydligt i sydöst och rävens skrik nånstans i fjärran. Vi pratade om hur långt det är till månen och det är visst bara 35-40.000 mil googlade jag fram när vi kom in. Det är 8000 fågelvägen till Thailand 🇹🇭 så det är ju inte alls så långt till månen 🌕  Fastnade vid Morden i Midsomer, kom i säng till midnatt och hann brodera några 100 stygn till.


(null)


Regndropp från träden

Stjärtmesarna småstjattrar

och året är nytt


Idag —> har jag jobbat hemifrån men har haft lite dåligt samvete. Det fanns inte tillräckligt med arbetsuppgifter helt enkelt…. men fredade mig med att hellre jobba hemifrån med för lite att göra än att bränna diesel för att åka till jobbet för samma sak. Jag har haft stenkoll på mail och telefon och lite i affekt badat hundar, tvättat ett par maskiner och lagat mat för ett par dagar framöver… Dessutom åkte jag iväg för lunch med nästäldsta dottern. Lyx deLux ❤️

(null)
På riktigt! Vi var dagens första lunchgäster!

På vägen hem svängde jag in vid en kyrka jag bara sett på håll. Det var Enköpingsnäs kyrka, byggd på 1100-talet då det fanns gott om stora gods i bygden. Runstenen utanför muren var trasig med en halv skrift om Styvjald och Stake som lät resa ett ståtligt minnesmärke…

(null)

I matlådor finns nu kållåda, köttbullar, lufsa och bananbröd. Det kan räcka för en dag, tycker jag 😄

(null)

När vi ätit middag kroknade jag vid Tvn och blev skickad i säng. 

C’est la vie 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0