Mittiveckan

… eller ja, i arbetsveckan iallafall om man räknar måndag-fredag, annars är väl mittiveckan imorgon?

Trots den konstanta tröttheten såhärårs njöt jag ändå av himlen som började gå över i blått när jag åkte imorse. Och det blev ju en klar dag när vi fick uppleva solen en stund!

(null)

Arbetsdagen började med en timmes diakonimöte, sen gick jag ner till café Ragnhild (fd Gåvorna) och hade morgonbön…

(null)

… fast det blev ingen morgonbön på riktigt. Vi sjöng två psalmer och pratade sen med varandra. Det var längesen vi sågs på det här sättet och vi ville prata om annat, om öppnandet av café Ragnhild som vi nu smyger igång. Vi kommer ha mer och mer öppet varefter nya verksamheter drar igång. 15 februari är jag med och drar igång ett handarbetscafé 🧶

Idag hade jag bara mottagning en timme eftersom jag lyckades boka in ett medarbetarsamtal med chefen innan vi bestämt när diakonimottagningen skulle öppna för terminen. Jag blev avlöst av en kollega och sprang en trappa upp. Efter samtalet gick jag över till apoteket innan jag åkte på långlunch. Jag köpte med mig räkor i curry från Royal India och åkte till väninnan i stallet 🍛

(null)

Det var jättelängesen vi sågs och de halvårsgamla fölen hade vuxit nåt enormt 🐎 

(null)

(null)

Jag har inte sett dem sen de var nåt dygn gamla 🥹

(null)

(null)

Hämtade hundarna och åkte hem och jobbade ett par timmar.

Trött kväll vid Tvn 🥱





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0