Pirr

Vaknade med pirr i magen. En festhelg framför och ikväll började firandet 🎉 

Jag var både glad och tacksam över att en väninna hörde av sig igår och ville ses över en lunch idag. Att spendera några timmar med henne var härligt, både för det var så länge sen vi sågs och hade massa spännande att avhandla, och det i sin tur fick dagen att gå fortare.

(null)
Övergångsställe  🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆

(null)

Jag stickade ett par disktrasor åt henne "för länge sen" och hon donerade sin flamingo-vattenkanna plus två burkar härlig hemkokt sylt 🏺🦩 så nu bytte presenter ägare och samtalen berörde högt och lågt på Strängnäs grekiska taverna. Tavernan verkar ha bytt ägare sen jag var där senast, vilket var före pandemin, tror jag. Vi gick en promenad till Tolv korgar, men de hade stängt så vi gick tillbaka till våra bilar.

Hemma tog jag det bara lugnt, duschade och tog det mera lugnt till tjugo över sex, då åkte jag in till Strängnäs igen.

(null)

Hade bestämt att träffas med "min" diakonkandidat på parkeringen och kom givetvis i god tid. Sista låten jag hörde på radion innan jag gick ut var "I’m bad" med Michael Jackson. En av mina favoriter och kanske synnerligen ett passande tema inför kvällen 😄

Det blev en jättefin kväll med god mat och många (en del kanske lite för långa) tal i Biskopsgården🎤

(null)
(null)

 Imorgon fortsätter firandet ❤️🙏❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0