Båtlogg 11: Hellsö, Kökar-Degerby, Föglö 🇦🇽

(null)
Åländsk citronfjäril

(null)

(null)Gästhamnen i Hellsö

(null)

(null)
Videochatt med Ragnar 🦜

Dåligt väder. Och blåsigare kommer det att bli. Vi skippade st. Annas kyrka på Hamnö, samt Sandviks hällor där vi tänkt spendera natten, vi körde över Kökarsfjärden och genom Embarsund till Degerby på Föglö. Vi klarade oss bra från både blåst och regn, men väl på Föglö brakade det loss med blixt, dunder och tokregn 🌧️ ⚡️ 

(null)

Det blev en lugn eftermiddag i Degerby. Maken och ungdomarna sov i omgångar och jag broderade.

(null)
Den är inte så rolig att brodera. Jag älskar motivet, men mönstrets "koder" är så lika att jag bara blir trött 😩

Dottern lagade en god carbonara, sen gick jag upp på land och tittade mig omkring…

(null)

(null)

(null)

… tills min väninna som bor här kom ner och pratade bort en stund. Suuuupertrevligt. Det är flera år sen vi sågs. Vi höll avstånd eftersom hon har lunginflammation men jag är så jätteglad att hon orkade komma ner en stund.

(null)
Visst är vi vana vid avstånd vid det här laget 😷

Lite vin och chips med familjen i båten. Läggdax nu 💤 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0