Båtlogg 9: Bänö-Karlby, Kökar 🇦🇽

(null)
Foderholmen, Bänö

Ungdomarna sov lite längre än oss så det blev frukost i två omgångar. Därefter tuffade vi iväg över Kökarsfjärden. Vi tänkte besöka kyrkan först, men det var förmodligen bröllop för kyrkbryggan var full av både båtar och folk. Vi körde innervägen och la till vid bryggan till huset vi tidigare samägde med makens bror.

(null)
Kökar i sikte

(null)

(null)

(null)

(null)
Brudhäll, hotellet med 82 hörn, har 40 rum och en svit som jag städade sommaren 2001.

När vi lagt till vid bryggan och hälsat tog jag hundarna och gick på promenad. Jag känner att jag inte har så mycket att säga till makens bror, vi har inga gemensamma intressen, så maken och dottern fick umgås med honom och hans familj för de har ju massor att prata om. Jag knallade hela vägen ner till stenbrottet, ca 3 km.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
👋 👋 👋

(null)

(null)

(null)
Här har Kökarsgraniten brutits. Jag tror att brytningen upphörde efter att tyskarna använt stenbrottet under kriget

(null)

(null)

(null)
Man anar fortfarande var båtarna gått in och hämtat de stora blocken

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi vände och gick hem. Kände mig så nöjd med att ha fått se detta igen.

(null)

Maken ringde och frågade vart jag tagit vägen, mötte upp mig den sista halva km. Vi gick ner och lämnade hundarna i båten, sen gick vi och åt lunch.

(null)
Maken och dottern tog fisksoppa, jag och svärsonen högrevsburgare 🍔 

Sen blev vi bjudna på rabarberpaj hos makens bror. Då slog den stora tröttheten till. Jag gick ner till båten med hundarna och somnade. Vaknade när maken kom ner efter en timme. Vi fick besök av maken småkusin som bor här i byn och vi badade innan jag lagade midddag.

(null)

(null)
19 grader

(null)
Nostalgi

Efter maten gick ungdomarna en promenad i området medan maken och jag diskade, sen gick maken upp till huset. Jag har suttit och broderat en liten stund till de makalösa färger bara en kväll på Kökar kan uppringa. 

(null)

(null)

Jag hör hur trevligt de har uppe vid huset. Kommer somna gott till deras skratt 🥰





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0