Fulhetens dag

Det finns tydligen en dag för allt. Idag är Fulhetens dag och den är en protest mot samhällets skönhetsideal. Går man all in ska man inte ens borsta håret och undvika speglar…

…även om jag gillar tanken med Fulhetens dag så gjorde jag mig lite extra fin, jag sminkade mig tillochmed vilket jag inte gjort på flera månader, lämnade hundarna på dagis och åkte på ett samtal i Nykvarns kyrka. Vilken fantastiskt söt kyrka, med så mycket omtanke i interiören.

(null)
Vääälkommen! 

(null)
Alla stolar var försedda med en extra dyna, så man satt så skönt

Strax före tre hämtade jag upp yngsta vid Södertälje hamn för övningskörning. Idag körde vi landsväg, 50- och 70-vägar, bilens placering på smala vägar, skymd sikt i kurvor, lite backning och parkering vid Taxinge slott. Där tog vi paus ☕️ 🍪 🍰 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Because we’re worth it 😋

Vi fick i oss hälften och tog med oss den andra hälften i varsin liten kartong. Sen körde vi tillbaka. Det gick jättebra idag 🚙💨

När jag kört dottern till tåget körde jag hem och hämtade Bamse. Maken hade hämtat dem från dagis. Jag messade Hundtrim imorse och fick tid redan ikväll så klockan 19.00 lämnade jag in honom. Åkte hem och kokade korv till middag åt mig och maken 🌭 sen hämtade jag hem en "ny" hund, valpig och sprallig 🐶 

(null)

Landade i fåtöljen strax efter kl 21.00 och här sitter jag än. Ska ta ut hundarna på sistanaden strax. Vill bara se vem mördaren i ID är 🔪🩸 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0