12 juni

Jag öppnar fönstret 

In strömmar fåglars kvitter

Kaprifolens doft


Sov till jag vaknade, gick upp och gjorde det jag skulle. Hämtade ut mitt beställda recept för sköldkörteln och åkte till dottern. Kilade upp med väskorna, tog ut hundarna på en sväng, hämtade upp dottern och sen barnbarnen från skola och förskola. 

Medan dottern var borta en stund fixade jag fiskpinnar och potatismos, gick ut med hundarna, tjatade in barn i duschen och sydde ett löshår till storasyster.

(null)
Man får inte klappa Rambo om han borrar, sa lillasyster. Jag hade inte hjärta att rätta henne 😅

(null)
Rambo "borrade" inte, han gav henne en puss 💋 

(null)
Löshår kan man göra av ett glittrigt tyg och en diadem

(null)
Då blir man så här fin‼️

När jag nattat barnen lagade jag ett gosedjur på begäran och satte mig sen att sticka på lillasysters sockor 🧶 Storasysters sockor blev ju klara förra veckan ✅  

(null)
Strl 31-33

Dottern kom hem och vi satt och småpratade en stund medan vi åt godis 🍫 

Nu är hundarna rastade för idag. Rambo är mycket bättre och jag överväger att strunta i att hämta ut Lyrica. Det kan jag ändå inte göra före onsdag så vi får se hur det är då. Min pappa däremot har hamnat på sjukhus. Hoppas att han oxå är bättre imorgon 🤒




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0