18 juni

Marken törstade

Så äntligen kom regnet

som återger liv


Vaknade till regnsmattret mot husbilstaket redan vid midnatt 🕛 Somnade om och har njutit det i bakgrunden av förvirrade drömmar. En dröm låg jag och funderade över när jag vaknade på riktigt vid halv tio 🕤 Den handlade om att jag följde en person till dennes kyrka mot löftet om att gå på kyrkkaffe i min egen. Ingenting blev bra. Jag var inte välkommen i den första kyrkan och i min kyrka visades mig tydligt att jag svikit så de plockade bort kyrkkaffet. Så småningom mötte jag upp min man i ett centrum, men då han ville gå och shoppa bad jag om att få tillbringa den tiden med att gå på en spacig föreläsning om rymden, men det fick jag inte. Han ville umgås eftersom jag redan varit borta halva dagen, men jag avskyr shopping och han gick hela tiden lite fortare än jag hann med. Jag anar vad drömmen handlar om, men låter det bero…


(null)Matar fiskar 


Vi hade en lugn förmiddag inomhus, det regnade stilla hela tiden. När lillan sov middag gjorde jag lunch.


(null)     

Men vi åt utomhus.

(null)

(null)

(null)

Och somliga hade vattenkrig💦

(null)

(null)

(null)
Jag ska testa hennes hårinpackning för att se om jag får samma fina lockar. Idag var det köttfärs, igår bea och glass 😍

(null)

Framåt kvällen blev maken och jag ensamma igen. Det blir så tyst när ongarna åker 🚗💨

(null)
Igelkottarna har fått en sten att leka med 🦔 

Maken har åkt till jobbet och jag har kommit igång med Willes traktortröja igen 🚜 

(null)

Kvällsnaden är gjord och bara en skvätt kvar på Morden i Midsomer. Ett avsnitt jag sett förut men givetvis somnat till. Håller mig vaken ikväll 😄

(null)
Träffade en sötis på kvällsnaden 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0