4 juni

Samtal med barnbarn
fylld av barnslig logik
och livets klokskap

"Åh, jag bara älskar att höra fågelkvitter och vindens sus", utbrister 8-åringen på den iskalla morgonaden 🐾 För det är klart att ongarna ska ut och med och hålla varsin jycke 🐾 De är verkligen jätteduktiga med hundarna 🐾 Imorse var det kallt 🥶 

(null)

(null)

På förmiddagen tog dottern storasyster och åkte iväg för att köpa badkläder medan lillesyster och jag fixade lite hemma och gick promenad 👣🐾👣🐾

(null)
Fish taco 🌮 Jag stekte en torskpanett, spruttade på lite remouladsås på och la i tacobröd 😃 Voilà 🐟 

(null) Lillasyster tar selfie med Rambo 👧🐶 

(null)

(null)
Selfie 👵🏻👧🐶

När vi gått en bra bit fick jag mess att dottern var på väg hem och storasyster ville gå ut med hundarna, så vi stannade och väntade på dem. Vi bytte barn så lillasyster fick åka bil hem och storasyster gick med mig och hundarna 🐾

(null)

Vi kom hem med två trötta hundar 🥱

(null)

Ongarna och jag satte igång med dagens projekt. Jag fick ju ett tygstycke i present igår och nu ville jag sy en badrock åt den nakna Barbiedockan som låg i badrummet. Sagt och gjort och nål och tråd 🧵 🪡 

(null)

(null)

(null)     
Tja-a, resultatet blev varmt och ombonat iallafall 😅 Storasyster tyckte att det kunde vara en vinterkappa oxå om man ville 🧥 

(null)

(null)
Lite sitt-ligg-tass-dansa hanns med förstås 

(null)
Och lillasyster fick ansiktsmask som Rambo var väääldigt sugen på 🌈

(null)
🌈🦄 

Vi gick tredjenaden tillsammans vilken slutade vid pizzerian. Kvällen har gått åt till att trixa lillesyster i duschen, fläta hår, plocka fram kläder och natta. Lite vuxensnack med stickning 🧶 samt en lite längre kvällspromenad längs vattnet 💦

(null)
Förra gången jag var här önskade sig Storasyster nya sockor till vintern för de hon fick förra året är utväxta. Ett par barnsockor känns  som ett lagom projekt för dessa dagar🧦 

🐾 Godnatt världen 🥱










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0