6 juni 🇾đŸ‡Ș

Nu har de somnat
till Babblarnas vaggvisa
Livets efterrÀtt

Ledig dag idag med dottern och barnbarnen. Nationaldag 🇾đŸ‡Ș Tillika 500 Ă„r sen Gustav Vasa valdes till kung av riksdagen i StrĂ€ngnĂ€s, Ă€ven om han inte kröntes förrĂ€n 1528 i Uppsala. Maken ringde och berĂ€ttade att han hade tĂ€nkt Ă„ka ut med bĂ„ten, men det fanns inte en p-plats att uppbringa i hela StrĂ€ngnĂ€s sĂ„ han fick Ă„ka hem igen. VĂ„r bĂ„tklubb har bytt plats frĂ„n hamnen nedanför gamla P10 till nedanför domkyrkan, vilket gjorde p-möjligheterna dubbelomöjligt skulle jag tro.

Vi dÀremot hade en trevlig dag med nationaldagsfirande i byn.

(null)
Nationaldagsuppiffade 🇾đŸ‡Ș

(null)

(null)
Ponnyridning   

(null)
De fick medaljer i kĂ€pphĂ€sthoppning 🐮 

(null)
Bilderna pĂ„ traktorskrindan kan jag inte publicera men hundarna var vĂ€ldigt tĂ„lmodiga, vaktade vĂ€skorna och vĂ€ntade uppmĂ€rksamt pĂ„ den del av flocken som for ivĂ€g 🚜

(null)
Jag köpte tvĂ„ hemmastickade giraffer  till barnen och en "hĂ„llordningpĂ„sysakerna"-gumma till mig sjĂ€lv đŸŠ’✂ 

(null)
Vi  gick tipspromenad pĂ„ kyrkogĂ„rden, tĂ€nde ljus i kyrkan och bad "Gud som haver barnen kĂ€r" 🙏 

(null)

Vi var ganska sĂ„ trötta nĂ€r vi Ă„kte hem fyra timmar och nĂ€stan 7000 steg senare. Hundarna har sovit och barnen har fixat studentpresenter till en bonussyster. Vi har oxĂ„ stickat lite tillsammans. Barnen Ă€r mĂ€kta imponerade av att man kan göra egna sockor.

(null)

(null)

(null)
De sockor jag stickar nu hade storasyster önskat sig. Garnet rĂ€cker till ett par Ă„t lillasyster oxĂ„ 🧩 

Jag lagade lax och potatis innan vi gjorde upp en tĂ„gordning inför kvĂ€llen. 
1. Tandborstning 
2. Vovvenad med liiite lek i parken
3. Plocka fram klÀder till imorgon
4. Dusch med hÄrtvÀtt
5. Nattning
Det funkade vĂ€ldigt vĂ€l. Nu sitter jag och pustar lite. Det Ă€r lĂ€nge sen jag hade barn pĂ„ heltid, men Ă€ven om det tar pĂ„ krafterna sĂ„ sitter gamla takter i verkar det som. Nu Ă€r iallafall dottern pĂ„ vĂ€g hem, och en pĂ„se ostbĂ„gar har hon med sig 😋










Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0