7 juni

Ljudlöst bakifrån 

Förbannade cyklister

Använd ringklockan


(null) 

Nu hände det nästan en olycka imorse igen. Två gubbar på cyklar försöker tränga sig mellan hundar och ungar 🚴 Jag bad snällt att "snälla, använd ringklockan, tack" och fick svar från den ena: "gå på kanten". Jag fattar inte vad det tar åt människan när hon sätter sig på en cykel 🚴‍♂️ De blir otrevliga idioter! Är det så svårt att ge sig tillkänna när man ser en vuxen med två barn och två hundar med ryggen mot? Cyklar har INTE förkörsrätt. Och även OM de hade det kanske man bara skulle visa lite hänsyn bara för att inte skada hundar och barn 🚴‍♀️ 


(null)

Transportstyrelsen

Förutom nästan-malören funkade morgonen perfekt. Barnen kom upp, klädde på sig, åt frukost, vi gick vovvenaden och prick en timme efter väckarklockan ringde satt vi i bilen. Vi pratade om cyklister och cykelregler men jag berättade oxå att jag träffade en igelkott på kvällspromenaden igår 🦔 

(null)

Tog en längre sväng med hundarna när jag kom hem, duschade och satte mig att sticka 🧶 

(null)
Första sockan klar ✅ 

När dottern kom upp efter en välbehövlig sovmorgon tog vi en kopp kaffe ☕️ Sen gick vi på promenad 👣👣🐾🐾 Vi åt lunch på en loppis …

(null)
Smörgåstårtbit och Snapple Mango 🥭 

(null)
Vi fick oxå gå på restaurang och sitta på fina mattan, sa Bamse och Rambo 🤩 (Jaja, jag ser att jag har ett hål på knät)

… och jag fyndade två Barbiedockor. Jag har en hel bok med mönster på knypplade Barbiekläder och påbörjade ett par Barbiebyxor för längesen. Nu har jag även "förutsättningarna". Jag blir bara mer och mer sugen på att anordna en knyppelutställning till med mina elever. 

(null)
40 kr styck. Det blir två perfekta modeller 👌

Stickade en stund medan dottern gick och tränade, sen hämtade vi barn. Hundarna fick "passa huset". Enligt önskemål blev det pannkakor idag igen när middagstimmen infann sig 🥞 Efter det lite pyssel ✍️ ✂️ 

(null)

(null)

Dottern nattade medan jag gick en längre vovvenad, efter det gick hon promenad medan jag stickade på 🧶 

(null)

Nu har vi haft en trevlig kväll ihop och storasysters sockor bkev klara 🧦 Fästa trådar orkar jag inte ikväll. Nu ska jag gå sista svängen med smågrabbarna 💙💙

(null)

👣🐾 Godnatt världen 🐾👣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0