8 juni

Färden går hemåt

Babblarna går på repeat

Inne i huvudet


Det vore löjligt att säga att jag inte är trött efter dessa dagar. Jag är jättetrött. Och så full av kärlek. Det ena utesluter inte det andra. Jag önskar att alla mina relationer till barnbarnen var lika intensiva som dessa dagar varit, meeen det är inte den typ av samhälle vi lever i. Att vara mamma eller mormor premieras inte i ekonomi-samhället 💰 


(null) Hundkäx-buketten jag förärades efter gårdagens morgonad 🐾


(Och här skrev jag en lång text, men strök den då den kan misstolkas. Jag hyllar inte moderskapet i sig självt för moderskap kan se så olika ut, men efterlyser en styrkt roll av kvinnans plats i vårt nuvarande samhälle. Mor eller ej. Självvald mor eller inte, bortvalt moderskap osv. Det borde öht inte spela någon roll)


Imorse körde jag två av mina fina till  förskola och skola. Sen tog jag och en av mina andra fina en långpromenad 🐾🐾 Vi tog en f/siesta med Ebba Grön före lunch på kvarterskrogen 🍕


(null)


Sen ännu en vovvenad innan jag kramade dottern och begav mig hemåt 🏡 

(null)
På håll trodde jag att nån släppt ut marsvin eller kaniner… men det var ett gäng små plastelefanter som fanns kvar efter lek i parken 🐘 

(null)
Jag ser 🙈 🙉 🙊 Dottern såg gummor 👵🏻  Vad ser du? Förutom penséerna!

Slängde mig i fåtöljen efter 2,5 timmar i bilen och vilade till maken hörde av sig strax efter fyra. Efter Orange Chicken från chopchop åkte vi caben ner till båten och såg till att båten flöt, vilket hó gjorde i nya hamnen i Nabbviken.

(null)

(null)

(null)

(null)
Borde tagit nåt att skyla mig med. Vattnet var definitivt badbart💦

Sovit lite i fåtöljen. Ska nu krypa ner mellan mina lakan ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0