Hjälmare docka

Går i skymningen

Det prasslar i buskaget

En igelkott


Vi sov strax efter kl 21.00 igår. Jag vaknade imorse av att maken kopplade hundarna vid halv åtta. Efter en stund messade jag honom om han ville ha frukost när han kom in, men han ville att jag skulle komma ut istället så jag letade upp honom vid slussarna bortom dockan. Rambo mår inte bra och vi kan inte komma på vad som fattas honom, men vi bestämde oss för att avvakta så länge han inte verkar ha ont, äter, dricker, kissar och bajsar 💩 Vi bär honom när det behövs. 

(null)

Efter frukost kom M/S Lagerbjelke och hämtade en busslast folk. Så småningom kom det två båtar i slussarna från Gravudden. 

(null)
Lagerbjelke har anlänt

(null)

(null)

(null)
Undrar hur gammalt pålverket kan vara… Just denna del av kanalen är 200 år gammal

(null)
Ladusvala

(null)
Slussvakt på piedestal 

Vi hämtade Rambo, som inte velat följa med på strövtågen kring dockan, och gick promenad bort till Kvarnfallet för en förmiddagsfika ☕️ 

(null)

(null)
Rapsfjäril 

(null)
(null)

(null)
Trollsländor 

(null)

(null)

(null)
Gula svärdsliljor 

(null)

(null)

(null)
Blå jungfruslända

Efter den promenaden ägnade vi flera timmar åt att slöa, äta godis och dricka cola i skuggan av markisen. Att ha Ragnar ute betyder många nyfikna som antingen undrar direkt om gojan, alternativt frågar om nåt annat först 🦜

(null)

(null)

(null)
Båtar i dockan som inte sjösatts ännu. När de ska sjösättas vattenfylls dockan. 

(null)
Vinbärsfuks

Vid halv fyra kunde jag inte hålla ögonen öppna längre så jag gick in och tog siesta 🕞 Kvart över fyra väckte maken mig och vi gick bort till slussarna bortom dockan, Hällby slussar, tittade på slussningen och gick en promenad längs kanalen.  

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi kom tillbaka fixade jag middag till hundarna och dukade till oss, maken gick till kanalcaféet och köpte räkmackor. Prinskorven och köttfärssåsen jag packade i kylen igår får följa med hem igen.

(null)

Ikväll har vi suttit utanför husbilen till solen försvann bakom trädtopparna, sen tog vi ut hundarna på en kort sväng. Rambo har svårt att gå. Om han inte är bättre imorgon åker vi till djursjukhuset i Strömsholm ❤️‍🩹




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0