Sevab och sotar’n

Sotar’n och Sevab

ska sota och besikta

Eld och vatten


Satte klockan på åtta imorse och det var väl tur på sätt och vis 🍀 Har inte mått bra alls inatt och jag har ömsom legat vaken, ömsom sovit så hårt att jag inte märkt när maken puffat på mig för att jag skulle sluta snarka 💤 Jag hittade honom i arla morgonstund på soffan 😕 Gick upp strax efter sju, tvättade håret och duschade kallt 🚿 Sen somnade jag givetvis gott 😴 Hällde upp diskvatten, kokade kaffe och gröt, gick ut med hundarna och åt sen min kalla frukost ☕️ Fann för gott att vända på min ursprungliga plan eftersom sotar’n skulle komma mellan 9-11 och Sevab kl 10.00 🕙 Sevab kom redan halv tio och inspekterade LTA-pumpen, varningslampan, elskåpet och gav oss godkänt 👍 

(null)

Passade på att ringa sjukhuset och mamma medan jag väntade på sotar’n ⚫️ Pappa mådde ok efter omständigheterna, men får vara kvar några dagar 👨‍🦳 Jag hade lovat mamma att köra henne till lasarettet idag på eftermiddagen men hon kunde ta färdtjänst istället eftersom jag mådde skit 💩 Det är lite av ett bekymmer när vi inte bor i närheten av varandra och bilåkandet tar mer på krafterna än man tror 🚙💨 Nästan tre timmar enkel till dottern och 1,5 timme till föräldrarna 👵🏻👨‍🦳 

(null)

Även sotar’n gav oss godkänt 👍 Han rensade bort lite nedfallen isolering så vi kan elda om vi vill i vinter ❄️ Vi har inte använt öppna spisen sen 2011, men i år gör vi förmodligen det 🔥 

Rensade kylskåpet och gjorde en omelett till lunch 🍳 Gick sen en sväng med hundarna 🐾 Hettan dallrade 🥵

(null)
Pärlgräsfjäril

(null)
Visste du att det finns ca 40 humlearter i Sverige 🐝 Man skiljer mellan humlor och snylthumlor 🐝 Snylthumlorna liknar den humla den snyltar på, tex ängsnylthumlan liknar ängshumlan  🐝 Snylthumlorna lever som boparasiter hos en värdhumla då de inte kan starta egna samhällen 🐝

(null)

(null)
Puktörneblåvinge

Jobbade en liten stund med föreningstidningen, har annars mest legat i soffan eller sängen och svettats 👩‍💻 

(null)
Nerdragna gardiner, annars kokar man 😥 

(null)
Porslinsblomman har nu fyra fantastiska blommor 🌸

Slumrade till lagom till maken kom hem, sen piffade jag upp en potatissallad med ägg och gräslök samt stekte Wallenbergare 🥘 

Maken tar kvällsnaden 👣 Ska krypa i koj nu 🛌 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0