Trettifyra eller furton

Myggornas anfall
från höger och från vänster
sabbar sommarkväll

Storasyster kom in och la sig hos mig vid tretiden inatt och hon sov ända till halvsju 🕢 Kvartisju ringde klockan och jag låg kvar ett par minuter och lyssnade på hur både storasyster och lillasyster pratade i "telefonen" 📞 Det är så himla kul, tycker jag 😅

(null)
Lockiga systrar efter nattens flätor

Efter frukost gick vi promenad 🐾🐾 Oxå roligt eftersom de nästan slåss om att få plocka upp hundbajset 💩 Vi tar alltid samma morgonrunda vilket innefattar att vi räknar cyklar på baksidan av ett hus på väg mot bilen 🚗 Vi gissar hur många cyklar som är parkerade och den som kommer närmast vinner 🚴 Idag gissade storasyster på trettifyra och lillesyster på furton 🤔 Jag hann inte gissa eftersom lillesyster började räkna direkt och jag funderade på hur jag skulle definiera furton 😅 Det löste sig då det var trettisju cyklar och de var eniga om att storasyster vann 🎉

Körde dem till förskola och sommarfritids utan  att hamna på avvägar. Fick sen en fin förmiddag med dottern.

(null)
Salladslunch 

(null)Jag avslöjade min och Rambos hemlis för dottern … att om inte Bamse "med urinstenarna" ser, så får Rambo smaka. Jösses så medveten han är om det 😅

(null)
Kunde inte motstå regnjackan på secondhand! Den skrek GUGGELUTT! 

(null)
Tålmodigt väntande medan dottern köar på apoteket 

Precis när jag skulle åka hemåt ringde mamma. Hemsjukvården skickade efter en ambulans till pappa som nu är inlagd igen. En hyfsat lugn kväll vid tvn med några avbrott för samtal med akuten.

(null)
Traktorhjul 🚜 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0