Nästsista måndan i maj

Väcktes tidigt imorse av ett ledset barn. Lite ryggkli och "finns i sjön" rådde bot på bekymren.

(null)

Vid frukosten råkade den yngsta skaka den sista drickyoghurten EFTER det att hon skruvat av korken. Luuuungt! Man kan doppa mackan i yoghurten istället 😂 Det finns inga dåliga sätt.

(null)

Innan vi åkte plåstrade vi om våra olika sår med likadana plåster 🩹 Känner mig som mormor Unicorn 👵🏻 🦄

(null)

Efter lämning till skola och förskola hämtade jag upp dottern och vi fick en fin heldag tillsammans 💝

Ikväll är jag trött och nöjd. Tänker tillbaka på helgen och inser att jag kan lägga ännu en titel till mitt redan gedigna titelregister… nämligen lärare i finska 🇫🇮 Den äldre har börjat hemspråksundervisning och ville ha hjälp med vissa ord 🇫🇮 För att leva upp till mitt rykte: "Mormor kan allt", var det bara att börja jobba med ett för mig nytt språk 🇫🇮  Man får använda sitt "silmä" och sitt "korva" och lite fantasi på det 😅

🦟 Koltrasten sjöng så vackert i skymningen och solen satte eldens färg i de nyutslagna björkarna 🦟 Ett envist surrande i håret skvallrar om att sommaren är i antågande 🦟 På riktigt 🦟


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0