Lugn i stormen

Efter två nätters urusel sömn lyckades jag sova drygt åtta timmar inatt. Vinden har rist ordentligt i träden runtomkring och på nåt sätt har det känts hemtrevligt.

Solros i stormen 

klamrar sig fast under

husets hängränna 🌻 


(null)


Gick upp före väckarklockan och duschade, gjorde mig en lugn morgon.


En hösttrött mygga

trasslade in sig i mina

ögonfransar 🦟 


Det blev en bra dag på jobbet. Fick nycklar och dator, pysslade med tidrapportering, signatur, jobbade med en grej som kom upp av ett underligt mail, fotograferades för hemsidan osv. 


(null)


Checkade ut vid tre, men fick samtal på vägen hem så jag ska redigera det … men innan jag hämtade hundarna åkte jag till Södertälje stadshus och tittade på en broderiutställning med Tokbrodöserna och Trådrullen. Har fått en inbjudan att gå med i Tokbrodöserna och jag är sååå sugen 🪡🧵 

(null)
Stadshuset i Södertälje 

(null)
Utställningen var på flera skärmar 

Ett axplock av allt vackert och roligt:

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)
Knappar

(null)

(null)
Här hade två brodöser fått en halv bild var, den ena brodösen fick höger- och den andra vänsterhalvan. Sen fick de brodera utan att se den andras halva förrän det var klart ✅ 

(null)
Paljetter

(null)
Pärlor

När jag hämtat hundarna mötte jag upp maken vid Dollar Store. Dagis har efterlyst regnjackor och vi hittade varsin åt hundarna.

Maken tog ut hundarna när vi kom hem, jag lagade köttfärssås. Är sååå trött ikväll oxå. Hoppas det ger sig till nästa vecka 🥱 Ikväll ska jag ta hundarna iallafall 🐾



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0