Ledig måndag

Jodå. Så kan man oxå börja jobba. Anställningen började igår och idag har jag varit ledig 😁 Ledig i förhållande till arbete alltså. Har tidigare stört mig på uttryck som föräldraledig, sjukledig mm, ända till jag insåg att det är i förhållande till arbete. Du säger inte arbetsledig när du är arbetslös tex. Nåväl, onödig utläggning, men jag har varit ledig idag och valde bort olika aktiviteter som att hälsa på folk, städa mm

(null)
Han var klok han, Edison 💡

Istället lät jag sinnet harmoniera med regnet och höstens färger, förberedde mig mentalt inför mitt nya jobb och gjorde en pack-lista.


Hösten klär sig i

rött och grönt och gult och brunt

Till Spillkråkans klagan


(null)

(null)


(null)

Tankarna har fått hoppa runt samtidigt som jag tänkt klart långa tankekedjor. Vilken skillnad det är på att vara ledig i ovisshet och att vara ledig med bestämda mål.

Leriga fotspår
av pyttesmå stövlar är
Farmors/mormors glädje

(null)
Hans och Greta, våra nyaste husdjur 🪰🪰

På eftermiddagen blev det tv och virknål. Likaså nu på kvällen. Maken blir kvar på jobbet för de håller på att starta en panna. Jag ska strax gå sistanaden, duscha och krypa ner.

Pirr i magen och
tusen tankar i huvet
Något nytt väntar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0