Snöpligt

Vår mysiga trip tog slut på ett snöpligt sätt. Efter 10 sköna timmars sömn kände jag av ryggen när jag skulle upp. Så klart small den när maken var ute med hundarna och jag skulle göra frukost 💥 Vi pratade om att åka till Sundbyholm och fin-gå, så jag testade ryggen. Klarade inte ens 100 meter och då försökte jag ändå sätta mig två gånger. 

(null)
Såg lite kul ut med stegen vid vår husbil 😄 Vet inte vad den använts till. Såklart att klättra ner utanför dockan, men varför?  Närmsta granne var M/S Lagerbjelke som tagits upp för vintern ❄️

(null)
Här har vi simmat. Nu räckte nog inte vattnet mer än till midjan, kanske. Och vi badade inte!

Bara bita i det sura äpplet och åka hem. Ställde in kvällens knyppelkurs. Deppa i fåtöljen, men ändå peppa mig för jag är faktiskt hemma och inte på sjukhus 🥵 Tre eller fyra gånger har jag fått läggas in för smärtlindring då jag inte kan stå på benen utan att svimma av smärta, senaste gången var för 5,5 år sen. Då skulle jag vara med på Lunas förlossning, men låg istället själv på sjukhus 😭

Så, vad gör man då på höstens kanske vackraste dag? Solen skiner, träden fullkomligt strålar i hela färgpaletten och en annan blir soffliggare… jo, man pixlar, virkar, knaprar värktabletter och försöker hålla humöret uppe.

(null)

(null)
Favoritbilden från präst- och diakonmötet för 1,5 år sen blev klar. Jag pixlar bara närbilder. Vyer blir inte bra..

Pigga maken har höstfixat tomten. Blommor är intagna och han har grejat med presenningar mm. Jag klarade iallafall av att göra våfflor till middag 🧇 

(null)
Sista solrosen kom in 🌻

(null)

Virkar på. Nu är augusti klar och jag börjar med september. Ryggen känns bättre… Ska försöka palla se klart Morden i Midsomer 🔪 

För en vecka sen satt vi och åt middag ute… i Rom 🏛️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0