Sos, puck, skunk, pdm đŸ„”

Det gĂ€ller att hĂ„lla tungan i rĂ€tt mun đŸ˜œ 

En bra morgon, ingen stress, hann tillochmed tanka pĂ„ vĂ€gen till jobbet ⛜  Sen sÄ  

(null)

NĂ€r jag kommit till jobbet plockade jag upp nycklarna och tĂ€nkte hĂ€nga av mig ytterklĂ€derna i flygeln dĂ€r jag huserar med nĂ„gra kollegor. Vi skulle ha personalmöte pĂ„ morgonen. Tack och lov mötte jag en kollega som frĂ„gade om jag skulle promenera till Nykvarnskyrkan, för dĂ„ kom jag pĂ„ (har tillochmed skrivit in i det i almanackan) att vi kör varannan gĂ„ng i kyrkan, varannan gĂ„ng i herrgĂ„r’n, sĂ„ jag stoppade ner nycklarna 🔑 och promenerade med henne.

(null)

Vi började med en fin morgonmĂ€ssa, fortsatte med fika och möte. Jag tillĂ€t mig att stĂ€lla dumma frĂ„gor. Sos-gudstjĂ€nst? VadĂ„ puck-docks? Alla församlingar har ju sina egna förkortningar och smeknamn pĂ„ saker och ting, sĂ„ Ă€ven hĂ€r. Om ett tag kommer jag kunna dem, jag oxĂ„. NĂ€r förmiddagen var slut stannade jag kvar pĂ„ lunchbönen 🙏 

(null)

Knallade tillbaka med en kollega vilket visade sig vara tur 🍀 Ingenstans fanns mina nycklar att finna 🔑 De var puts vĂ€ck đŸ€·â€â™€ïž Han slĂ€ppte in mig, men jag valde att ta med allt eftersom jag inte visste hur jag skulle ta mig in igen. I lunchrummet trĂ€ffade jag administrationen och frĂ„gade om upphittade nycklar â€Š OCH de hade hittat dem pĂ„ grusplanen framför "min" flygel. HUR kunde jag tappa dem? Hakade de i nĂ„t nĂ€r jag gick ivĂ€g med kollegan imorse? HĂ€danefter kommer jag förhoppningsvis ha stenkoll. Det Ă€r första gĂ„ngen jag tappar nycklar, men i somras förlade jag bilnycklarna som jag ett par mĂ„nader senare hittade ovanpĂ„ torktumlaren 😳 Mina fina tennslöjds-örhĂ€ngen som jag köpte vid VĂ€stanĂ„fallet förlade jag efter semestern och de har inte dykt upp Ă€n. Undrar om jag skulle behöva en minnesutredning đŸ§  

(null)

Möte om allhelgonahelgen pĂ„ em, sen försökte jag trĂ€nga in i tidrapporteringen igen. Nu har jag lyckats fĂ„ in resejournalen för Rom, men friskvĂ„rden har rymt! FrĂ„gade en kollega som inte heller hittade den. Nya tag pĂ„ torsdag! Fikarast, mail och fixa bön till pĂ„ fredag fick avsluta dagen.

HÀmtade hundarna och körde hem. Maken tog dem pÄ promenad medan jag rensade resten av svampen, lagade rotmos och flÀsk, gjorde ren Ragnars bur och tog ut alla sopor eftersom det Àr sophÀmtning imorgon.

(null)

(null)
Första gÄngen jag lagade rotmos

Det blev tvÄ varv pÄ filten innan jag gick sistanaden.

(null)
T.o.m 12 september. Snart ifatt!

Nu ska jag ögna igenom föreningstidningen en sista gĂ„ng och skicka in den. Det blir förenligt med en god natts sömn đŸ„± 

(null)

🔑 Godnatt vĂ€rlden 🩹

Kommentarer
Postat av: cina wahlström

hej sÄ i ett gammalt inlÀgg att du hade mönster pÄ pippi lÄngstrumpströjan du har inte möjligtvis kvar det sÄ man kan köpa en kopia
mvh Cina
har ett barnbarn som Àlskar pippi

Svar: Hej Cina!!
Jag har bara en kopia pÄ en kopia kvar, vilket jag gÀrna delar med mig av. Behöver din adress dock.
VĂ€nligen, Gunilla
Guggelutt

2023-10-26 @ 15:26:47

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0