Dag 249

Smulor och mjölkspill 

Tystnaden när barnen gått

 - Genomträngande 


Sov gott på dotterns soffa inatt. Klockan ringde halv sju och jag tråcklade mig loss från hundarna som låg intrasslade i lakanen 🕡 Frukost och vovvenad, sen iväg till skola och förskola. Lillasyster berättade att vi ätit popcorn till frukost 🍿 När vi skulle gå från Pinchos igår fick storasyster med sig inte mindre än SEX förpackningar popcorn 🍿 Varför visste hon inte, hon hade bara frågat om de kunde få fylla på de två de fick när de kom 🍿 Jösses vad vi skrattade när vi gick därifrån med en hel påse popcorn 🍿 Förmodligen tömde de popcornlagret inför stängning 🍿

(null)

(null)

De fick äta popcorn från Pinchos till bilen och från bilen till hissen, sen spara till idag, så idag blev det popcorn med smörgås och risifrutti till frukost 😄

Vi körde barnen till skola och förskola, när vi kom hem tog dottern sin packning och åkte till tåget 🚂  Jag tog tag i köket och satte mig sen att virka 🧶 

Halv tolv ny vovvenad, sen gick jag och handlade några småsaker, bland annat två skrivhäften, två bläckpennor och bokplast. Som ni vet har jag lite att leva upp till eftersom "mormor kan allt"!

(null)

Storasyster hade via sin mamma skrivit ett sms på vad hon ville lära sig när jag kom upp: handvirka, sy och allt om växter samt lägga upp ett par byxor. Insåg att det där kommer vi inte hinna för vi ska steka pannkakor, gå ut med hundarna och så har de finska, fiol och orkester på schemat 🎻 Men tre växter lovade jag att vi skulle pressa och lära oss namnen på 🌱 Sen ska de klistras in i skrivhäftet. 

Jag avslutade min "shoppingrunda" med lunch 🍕 

(null)
Acapulco

Det blev ett virkat varv på filten innan jag åkte iväg och hämtade barnen. Vi parkerade och gick upp till lillasysters första lektion i altfiol. Sen gick vi ner till affären och köpte 3dl mjölk, en risifrutti och en jalla yoghurt till frukost. Mjölken ska ingå i äggröra jag lovat till frukost. Äggröra är det bästa lillasyster vet och hon avundades mamma som ska bo på hotell inatt… men mamma ska vara fastande imorgon och får inte alls njuta nån hotellfrukost med äggröra, så det får vi göra istället 🤪

Vi plockade rödklöver, vitklöver, smörblomma, rölleka, mattram (liten prästkrage) och fibbla (som finns i 100 underarter typ) på vovvenaden, sen fick vi lyssna till äppel päppel pirom parom på altfiolen.

(null)

(null)

När jag började steka pannkakor började storasyster skriva om de olika blommorna i sitt skrivhäfte. Lillasyster ritade en björn i sitt 🐻 Mellan pannkakorna pressade vi blommorna mellan vita ark och under mammas alla böcker. Om en vecka får mamma hjälpa henne att klistra in rätt blommor med bokplasten ovanför texterna hon skriver. Hon gör ett litet herbarium helt enkelt.

Efter maten fick de duscha, sen följde de med ut i nattkläder och tröjor för att rasta hundarna.

(null)
Plocka upp bajs är skitkul 💩 

Nu har jag nattat dem samt pratat med dottern och maken. Ska bli skönt att få sova 🥱

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0