Hoarder-varning❓

Röja i röran

eller bara flytta runt

"Evighetsmaskin"


(Det är nåt problem med bloggen. Den är svår att få upp. Hoppas de får ordning på det snart)


Inspirerad satt jag på hemvägen igår och smidde planer. Dels har en Barbieutställning med knypplade kläder vandrat runt i Vadstena, dels snubblade jag över "BarbieThePriest" och började följa henne på Instagram. Denna kontroversiella docka kom till Sverige 1963 och fyller alltså 60 svenska år i år. I USA lanserades hon 1959.  På Tønderfestivalen 2019 köpte jag mitt första Barbiemönster, en bikini 👙 och nåt år därefter en bok med olika mönster. Jag har påbörjat ett par byxor👖 Säg vad jag inte har påbörjat 😏 Jag brukar försöka kalla det mitt "kreativa kaos", men efter flytten hit för snart 10 år sen kan jag nog stryka ordet "kreativ". Det finns inget kreativt whatsoever i Ugglebo, det finns bara ångest. Tur att jag inte behåller allt jag gör‼️ Det mesta är till andra. Och imorse beställde jag dessutom tio dockstativ till Barbiedockorna 🫣

(null)
Fem Barbie som väntar på kläder

Jag pratade för några veckor sen med maken om att försöka fixa lite i Ugglebo (igen) efter jag slutat jobba, men huvudet har befunnit sig på andra platser. När nu Barbie började snurra i huvudet igen fick jag ett litet ryck. På förmiddagen hämtade jag det som redan var sorterat och kånkade ut till bilen. Två mindre kartonger och en papperspåse plus en plastpåse som skulle till textilåtervinning. Förutom plastpåsen hamnade resten på Röda Korset i Strängnäs. Sen gick jag in på apoteket och beställde hem min sköldkörtelmedicin. Jag har ju återigen slarvat med licensen men min läkare ringde upp häromkvällen och fixade det åt mig. 

När jag kom hem smulade jag en äppelpaj och började virka, men så kom ett uns lust över mig och jag gick ner i Ugglebo…

(null)
😫

(null)
😳

… och lusten försvann. HUR många gånger har jag inte fått en skaplig översikt därinne för att om och om igen få det sabbat av nya kartonger och påsar? Själva basen av röran  är grejer från tidigare flyttar som jag aldrig får undan samt ett par dödsbon. Jag grejade lite så jag kunde sätta mig i fåtöljen, bodens enda sittplats. Där satt jag i över en timme och glodde åt höger och vänster och rakt fram. Alltså, det är ju omöjligt att sortera när det inte finns något utrymme öht. Hur det än var kom jag igång och började dra saker hit och dit, och efter ytterligare nån timme hade jag fått en överblick över åtminstone garn, jobb- och knyppelgrejer. En ny liten kartong ska till Röda Korset och en påse garn till en kollegas stickcafé 🧶 Bestämde mig för att stanna där för idag. I övrigt samlades knyppelgarner på ett ställe och jobbgrejer man kan nu rensa i om jag fortsätter hyfsat snart 📦 

(null)
Min hörna inomhus brer ut sig. Lite rörigt förstås, men en god bild av mina intressen. Hundar, svamp på tork, virkningen över fåtöljen medan knypplingar, broderier och ikoner trängs på en rad…

Började med middan, sen fortsatte jag med virknålen, NCIS Hawaii och Morden i Midsomer. Nästa anhalt blir nog sängen 🥱

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0